Grät hejdlöst igår

Kattis har länge tjatat på mig att jag måste titta på Förlossningskliniken på TV4 Fakta. Igår fick jag äntligen tummen ur arslet och lydde hennes råd. Patrik var ute på krogen med några vänner så jag satt i min ensamhet i soffan och tittade på när amerikanska förväntansfulla föräldrar kom in på förlossningen. Eftersom det bara är ett år sedan jag själv var i samma situation och eftersom jag vet vilka smärtor det handlar om blev känslorna extra starka.

Jag grät floder. Så där så att jag hulkade. Först satt jag och torkade tårarna på filten jag satt inlindad i. Men till sist var jag tvungen att hämta en pappersrulle. Fy sjutton. Igår handlade det bland annat om en lycklig mamma som väntade tvillingpojkar. Hon och hennes man var så glada att det var just pojkar i magen eftersom de hade tre döttrar hemma. Tyvärr blev det komplikationer och mamman fick åka hem utan sina barn. Pojkarna föddes i vecka 32 och de var så små att de inte överlevde. Den ena var dödfödd och den andra fick man se kämpa i kuvösen. Värst av allt var när mamman och pappan beslutade att respiratorn skulle stängas av för pojkens bästa. Buuuääähhhh!

Jag kan erkänna att det var skönt att få gråta av sig speciellt eftersom jag varit lite nere på sista tiden. Kattis har berättat att hon sitter och bölar varje gång och nu förstår jag varför. Ska bli en trogen tittare!

För övrigt vill jag bara säga att Greys Anatomy är bäst på tv just nu! Och det blir bara bättre och bättre! Jag är precis som Grey kär i Dr Dreamy!


Kommentarer
Postat av: Erica

Det är skönt att få gråta... Jag gråter mest till filmer och är nästintill tröstlös då.

2006-12-14 @ 15:34:58
Postat av: Kerstin

Åh, Mr Dreamy - jag är också kär....

2006-12-14 @ 21:42:27
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0