Jävla skitdag!

Är irriterad på Kalles mongo till fröken igen. Imorgon är det ju Lucia och klockan tre ska dagis ha sitt lussetåg. Vi frågade lite spydigt om Kalle fick vara med i tåget eftersom han i normala fall ska hämtas klockan två och de vägrar ju att rucka på tiderna. Fick till svar att det var okej att han var med på luciafirandet om vi lämnade klockan nio på morgonen i så fall. Pissråtta!

Vi ska lämna vanlig tid, hämta klockan två och sedan gå tillbaka till dagiset klockan tre. Inte ska kärringen få som hon vill. Nu är det krig! Måste fundera hur jag ska göra livet surt för henne. Ska först och främst klaga till hennes chef så fort det är något jag är missnöjd med. Ska också uppmana de andra föräldrarna att göra likadant. Vet ju att de flesta avskyr henne så det blir nog inte så svårt.

Fick bonuspengar idag. Men eftersom jag varit föräldraledig fick jag bara kaffepengar motför vad de andra fick. Hade jag varit sjukskriven i ett år istället hade jag däremot fått fullt. Det är Sverige i ett jävla nötskal. Du tjänar mer pengar och sparar in mer semester om du är sjukskriven än om du är hemma och tar hand om ditt barn som du just fött till världen. Skitsamhälle!

Vill bara ha julledighet nu. Åka hem till mamma och pappa, vila och träffa de nära och kära.

Vilken jäkla skitdag!

Kommentarer
Postat av: Erica

Vet hur det känns med skitdagar... men du kan ju vänta dig att det inte kommer att "löna" sig att vara sjukskriven i framtiden heller... :P

2006-12-12 @ 16:36:21
Postat av: A

Nej tack och lov!

2006-12-12 @ 17:20:07
Postat av: KB

Var glad över det lilla bonuset du fick... bättre än ingenting, men förstår ditt tankesätt. En annan få knega för småören o om vi har tur så får vi en julklapp.... Erica får du nån julklappp av din arbetgivare :-D?

2006-12-12 @ 18:41:03
Postat av: Erica

Ja, jag har nyss klagat för Micke var vi får... 1 st teaterbiljett!!! kan väl vara värd typ 120 spänn?? Sen får vi samtidigt det "generösa" erbjudandet att bo på scandic hotell i luleå efter teaterkvällen för 700 kr/natt.. Skrattretande! Då är det ju fan bättre att få en pastagryta *haha*

2006-12-12 @ 19:09:47
Postat av: KB

Jag skulle också vilja ha en pastagryta :-D

2006-12-14 @ 09:02:01
Postat av: KB

Vi längtar tills ni kommer upp!!! Fy fan vad vi ska spela spel :-D och äta god mat o bli flera kilo tyngre...

2006-12-14 @ 09:03:33
Postat av: A

Jag ska ta med spel med andra ord?

2006-12-14 @ 11:04:15
Postat av: KB

Givetvis!! :-D

2006-12-14 @ 13:19:58
Postat av: KB

Självklart! :-D

2006-12-14 @ 13:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0