Spysjuke rädd!

En lugn måndag på tidningen, har druckit fem koppar kaffe redan. Så här är det nästan alltid just innan jul. Vill dock helst inte vara här alls nu eftersom jag är paniskt rädd för att få magsjuka innan torsdag. Förra veckan hade vi en mindre epidemi av spysjuka på redaktionen, en del hade ungar som låg hemma sjuka medan andra låg sjuka själva. Tvättar händerna typ 40 gånger om dagen och de är så nariga och torra nu att det knarrar om dem. I dag har jag med en liten flaska med desinfektionsmedel som jag sprayar mina händer med hela tiden vilket inte gör dem mjukare direkt.

Linda vet vilken rädsla jag har för bakterier och var vänlig nog att köpa med en sprayflaska till handväskan och en påfyllnadsflaska till mig från Thailand. Det är förmodligen inte lagligt här i Sverige, men jävlar så effektivt det är. Sprutade lite på mitt tangentbord nyss och nu kan jag nästan spegla mig i det.

Snart är det bara två arbetsdagar kvar innan jullledigheten börjar! Så nice! Ska träna måndag, tisdag och onsdag den här veckan så jag slipper ha dåligt samvete över jul när man vräker i sig godsaker och mat.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Bara två arbetsdagar kvar nu... sen åker vi hem till Luleå! Härligt! (bara fyra arbetsdagar kvar för mig totalt... sen slutar jag för gott!) :-)

2006-12-18 @ 13:29:50
Postat av: A

Bitch! : P

2006-12-18 @ 13:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0