Var inte så kukig

I fredags då jag och barnen satt och åt middag innan Idol-festen frågade Kalle mig vad jag skulle göra på festen. Jag svarade att jag skulle äta mat, dricka lite vin och kanske dansa. Han nickade och sa att när han blir stor ska han också gå på fest. Sen tittade han på mig en stund innan han sa "Men mamma, när jag blir stor då finns du inte mer." Usch och fy så hemskt. Mitt svar var att jag kommer att finnas, men att jag är gammal då.

Nu har Kalle hamnat i den åldern att han börjat fundera på livet och döden. Får räkna med att svara på jobbiga frågor framöver.

Av barn får man höra så mycket roligt och väldigt mycket klokt. De är så logiska. Det här hände en kväll då jag skulle tvätta Kalles ansikte och händer innan han la sig i sängen. Han hade precis kissat så vi började med att tvätta händerna. Då tittar han på mig och säger "Mamma, jag behöver väl inte tvätta ansiktet för jag har ju inte kissat med det." Så sant.

På tal om att säga roliga saker. Kattis berättade för mig om hennes man Lennarts mormor som är så jäkla frispråkig. Träffade henne på Kattis och Lennarts bröllop och hon var sannerligen ett original. Hon svär i varannan mening och älskar att vara grov i mun. Roligast är när hon tycker att någon är tråkig, då kallar hon den personen för kukig. Så roligt! Ska också börja använda det ordet. Var inte så jävla kukig!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej vännen!
Hoppas allt är bra. Usch vad hemskt när barnen börjar prata om sånt!!
Hoppas verkligen att vi kan ses snart. Emil saknar Kalle.
Puss och kram

2006-12-04 @ 13:41:51
Postat av: A

Hej! Allt är bra! Tack för ditt sms i fredags, hade dock inte tid att svara, flåt! Kalle saknar Emil också! I januari kommer vi och våldgästar! Puss!

2006-12-04 @ 13:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0