Bröderna på besök

Igår kom bröderna med bil ned till Stockholm. Klagade lite på att det bara regnade här i fjollträsk och på att de var tvungen att åka till typ Upplands väsby för att hitta en parkering. 

Vi pratade lite om att de skulle hänga med på invigningen av Gröna Lunds julmarknad på torsdag då jag ska dit och jobba. Jag försökte locka med att de kunde åka uppskjutet varpå Micke brast ut i skratt. "När den skjuter upp sitter stolarna som jag och Danne sitter på kvar på marken. Hur fan tror du att den ska orka skjuta upp oss två i luften?".

Jag såg det framför mig och insåg att det förmodligen är sant. Mina bröder är de största jag känner och bilden av när de pajar hela maskinen och sitter kvar på backen när alla andra skjuts upp var otroligt rolig. Patrik hävder dessutom att det är en maxgräns på längden. Man får vara högst 1,95 lång och därmed får bröderna inte åka i alla fall. 

Inatt drömde jag, som vanligt, om en flyplanskrasch. Jag gör det några gånger i månaden. Men jag är konstigt nog aldrig med på planet utan ser alltihop från marken. Drömmen inleds av att jag ser ett plan som ska landa och hur det plötsligt börjar svaja. Sedan kommer det mot mig och jag blir skräckslagen när jag inser att det kommer att störta. Jag lyckas dock alltid undkomma, men ser kraschen på nära håll och det sker alltid på mina föräldrars gård. Den här gången drömde jag nog om det för att jag skrev om flygplan igår. Det är hur som helst jävligt obehagligt. 

Bröderna är i Örebro över dan, men jag hoppas de kommer hem i god tid så vi får käka lite middag ihop och surra lite. Träffas ju så sällan. Kanske kan vi ta ett glas vin också. Har ju tränat hårt de senaste två veckorna så det kan jag nog unna mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0