Efterfest!

I går jobbade jag som sagt på premiären av sista Wallander-filmen "Hemligheten". Filmen var oväntat bra! Den var riktigt spännande och framförallt väldigt gripande och otäck.

Det var dock inte så bra jobb som jag hade hoppats på, alldeles för lite kändisar på plats. Ola Rapace, Krister Henriksson och Johanna Sällström var förstås där. Sen var väl den kändaste på stället Malin Berghagen. Efterfesten på Sturecompagniet var desto bättre! 

Jag, Wiveka, Kattis, Lennart och Jesper var rutinerade och var först på plats. Hann ta bord, mat och gott vin innan eftertexterna hade slutat rulla. Sen gjorde jag nått som är såååå typiskt mig. Jag talar först och tänker sen. 

En okänd kille frågade om han kunde stå och käka vid vårt bord vilket han förstås fick. Vi pratade lite och han frågade mig på bredaste skånska vad jag tyckte om filmen. 
Jag, med mitt konstiga behov av att säga min åsikt, svarade att den här sista var bra men att de övriga med Krister Henriksson och co inte har hållit måttet. Jag förklarade att jag tycker att produktionen och skådespelarna, i synnerhet Johanna och Ola, har varit dåliga och att berättelserna har varit tunna. 
Sen skämtar jag med killen och säger leende: du jobbar inte i produktionen va?!
Jo, svarar han, jag har varit med och gjort alla utom den här sista.
Ridå!
Fem minuter senare går killen iväg och omfamnar Johanna Sällström och pratar med henne i typ en halvtimme. De kände tydligen varandra väldigt väl!
Borde kanske ha kopplat att han jobbade med filmen eftersom han var skåning, men jag skyller på vinet.

Kom hem vid kvart över elva igår men kunde inte sova så idag är jag både trött som faan plus att jag är törstig och sugen på salt och fett. Vet inte hur det kommer sig...

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var ju en såndär typisk pinsam grej som jag tror vi alla har varit med om. Satt och surrade en gång med några jag knappt kände för länge sedan om olika hundnamn. Nämnde helt plötsligt att "Karo" var ett av det tråkigaste och fulaste hundnamn jag visste. Typiskt nog så sa en utav dom att hans hund minsann hetter Karo. Ville bara gräva ner mig!! *haha*

2006-11-09 @ 12:37:02
Postat av: Postat av...?

Erica =)

2006-11-09 @ 12:37:47
Postat av: Linda S

Ja det låter ju lite typiskt dig!!hahahahaha Vad jag skratta när jag läste det, men fortsätt var underbara du!:-)
Hälsa familjen.
Puss och kram

2006-11-09 @ 13:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0