En störd människas bekännelser

Såg "Ett herrans liv" där Robert Gustafsson var gäst igår. Han berättade öppet om sina nojor. Som att han måste stänga fönstret nio gånger, sätta allt på ett bord i en rät linje eller att han inte kan lyssna på någon som pratar om en tavla på väggen hänger snett. 

"Känner du inte att du är lite störd?", "Borde du inte söka hjälp" frågade programledarna Filip och Fredrik. Robert förklarade att hans beteende inte stör varken honom eller andra. 

Jag kände igen mig i Robert Gustafsson. Jag får höra frasen "Det där borde du söka hjälp för" typ en gång i veckan. Jag är också lite störd. Här kommer mina nojor. Håll i er!

* När jag ser ett flygplan i luften funderar jag alltid på om jag skulle dö om det skulle explodera i just detta ögonblick.

* När jag går under en viadukt är jag beredd på att kasta mig undan ifall en bil skulle köra över räcket just när jag kommer och går. 

* Jag gillar inte att gå innerst på trottoaren för att jag är rädd att en blomkruka eller liknande ska ramla från en balkong rakt i mitt huvud. Och då ska vi inte tala om hur nojig jag är när det börjar hänga mördar-istappar från taken!

* Varje gång jag ska flyga måste jag känna med handen under sätet så att det finns en flytväst, annars tror jag att flygplanet störtar. Sen jag fick barn måste jag även känna under deras säten.

* Om det flyger ett flygplan någorlunda lågt över mig är jag rädd att det ska tappa något som ramlar ned på mig. 

* Jag går inte under byggställningar för att jag är rädd att någon ska tappa en hammare eller nått i huvudet på mig. 

* Varje gång jag går förbi nån som startar sin bil tänker jag att den ska explodera. Har sett för mycket actionfilmer med bilbomber kanske. 

Så ja. Nu har jag erkänt och satt mina nojor i print. Det slår mig att jag är väldigt rädd för att få saker i huvudet. Skumt. Men detta stör inte mig eller någon annan, hoppas jag, så ring ingen psykolog är ni snälla.  

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag började söka på nätet efter en professionell hjärnskrynklare, men låter bli *skratt*

2006-11-21 @ 13:53:54
Postat av: A

Hahaha, ja jag förstås hur det kan uppfattas! Men jag lovar att det är nojor som inte märks i det dagliga livet. Men det var väl ingen news att jag är störd? *asg*

2006-11-21 @ 14:23:27
Postat av: Kattis

Vaddå inte märks i det dagliga livet? Du nojar ju hela tiden, tex när vi är ute och går - till och från jobbet, på jobbet, ja hela tiden. Och varför skulle ett flygplan tappa nåt just ovanför ditt huvud.... och varför skulle en bil flyga över kanten på en viadukt just när du går där? Du är sjuk, du behöver verkligen söka hjälp!!!!!
Och för att inte tala om baciller! Du nojar ju över dem hela tiden - de finns över allt och de verkligen attackerar dig!!!

2006-11-21 @ 15:58:25
Postat av: Jesper

Du måste söka för det här. Det är dags nu. På riktigt! Och du ? skinkan går att äta i dag. Du slipper intensiven på Karolinska. Tro mig.

2006-11-22 @ 10:05:57
Postat av: A

Jag åt skinkan och nu hoppas jag att jag inte dör av den....om jag blir sjuk ska jag skylla på kattis som sa att den var ok. Inte behöver jag söka för de här petitesserna inte. men hade jag dragit upp alla nojor kanske någon hade ringt psykjouren...: )

2006-11-22 @ 10:36:52
Postat av: KB

Nog visste jag att du är störd men såååå störd!!! *skratt*

2006-11-24 @ 09:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0