Hatar måndagar

Måndag. Min hatdag i veckan. Först och främst för att jag är tröttare än någonsin när klockan ringer. Har haft sovmorgon hela helgen eftersom min sambo är pappaledig och kroppen och hjärnan har ställt in sig på att sova. 

Sen har vi har lämningar på jobbet och jag får med andan i halsen springa med kalle till dagis för att komma i någorlunda tid. Slänger mig in på rummet, startar datorn, tar en kaffe och kastar mig i stolen för att skriva Idol som jag gör varje måndag under hela hösten. Utanför går en av mina chefer och trampar och stressar och gör mig galen. Klockan tio är jag färdig och efter en frukostmacka tar jag tag i nästa grej som ska skrivas. På jobbet betyder måndagar stress!

Men framförallt  hatar jag måndagar för att det är så jävla lång tid kvar till fredagen. Musfredagen! Fem hela dagar bort. Först på onsdag börjar jag se en ljusglimt. 

Skrev inget igår eftersom det inte hände så mycket värt att notera. Var på gympa med Kalle, käkade lunch på Mc Donalds, köpte och hängde upp fina gardiner i matrummet och vardagsrummet och tog det lugnt. En perfekt söndag! 

Kommentarer
Postat av: Erica

Ja, vi alla här uppe i norr vet ju att Kalle var på gympa.. Han är för härlig!! =)

2006-11-20 @ 12:12:59
Postat av: A

Skratt! Och ni vet också att han hade sina nya GYMPASKOR! Hahaha! Fan vad jag garvade när han pratade med er!

2006-11-20 @ 12:17:44
Postat av: Erica

Härligt att man kan bli glad för så lite... Bloggar ju oxå nu som jag berättade, på denna sida: egirl.blogg.se Det är jävligt kul juh!

2006-11-20 @ 13:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0