Jojo-bantare!

Har massor att göra på jobbet, det ligger sju namn framför mig som jag ska skriva artiklar om, men har ingen större lust att jobba. Vill helst bara sätta mig och pimpla kaffe och snacka skit med arbetskompisarna. Eller blogga! Mycket roligare! Har en seg dag helt enkelt!

Har dragits med en envis förkylning nu ett tag, men tänker trotsa den ikväll. Köpte träningskort(!) för en vecka sedan. Hann träna torsdag och fredag, sen kände jag mig sjuk igen- och det var inte latmasken som slog till. Tyckte faktiskt att det var roligt, hör och häpna! I dag har jag träningsväskan med mig och tänker, trots hosta, ställa mig på löpbandet och sedan lyfta vikter. 

Måste ju bli fit innan jul så jag kan äta julmaten utan dåligt samvete! : ) Ska hem till mamma och pappa och då vet jag hur det blir. Mat, mat, fika, mat, fika, vin, mat, fika och vin. Och kanske en fika till. Och vin förstås!
En vecka senare har jag gått upp fem kilo! 

Så var det innan sommaren i år. Jag gick ned sex kilo med GI-metoden. Åkte hem till föräldrarna och då gick karaktären åt helvete, sen gick det bara utför under resten av semestern. När frosseriet var slut hade jag gått upp sju kilo. Nu har jag gått ned fem av dem. Man kan utan att skämmas kalla mig för jojo-bantare!

Imorgon blir det kändisfest! Ska jobba på premiären av nya Wallanderfilmen "Hemligheten" och sen blir det fest på Sturecompagniet med mat och dryck. Ska ta med min min kusin, tillika goda vän Wiveka. Blir garanterat trevligt och jag återkommer med kändisskvaller imorgon!

Puss på er!



Kommentarer
Postat av: Kattis

Riktigt kul att du börjat blogga...
Bra initiativ!!
Kram!

2006-11-07 @ 14:21:27
Postat av: A

Tack vännen! Kul att du läser! Det är så roligt!
Kram tillbaka!

2006-11-07 @ 14:22:28
Postat av: Helena

Nejmen vad kul!!
Mellan blöjbyten och amning ska jag med spänning läsa din blogg fortsättningsvis!!

2006-11-07 @ 14:40:29
Postat av: Sydde

Jippie - Vad kul med en blogg! Är ju livsnödvändigt att man har viktiga sidor att kolla av varje dag - vad ska man annars göra på jobbet hela dagarna?
Åsså får man lära känna dig igen - tjoho! Syns på torsdag. Kram!

2006-11-07 @ 15:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0