Lillebror skäller på mig

Har just tittat på "Bonde söker fru" för första gången och är lite chockad över alla dessa lallare som är med. De var så pinsamma ibland att jag knappt kunde titta. Det kröp i kroppen. Men jag förstår absolut succén och måste ju erkänna att jag kommer att ha svårt att inte titta på nästa avsnitt. Får med andra ord lägga till ytterligare ett program på min tv-lista. 

Gillade Andreas bäst av alla, lite töntigt mysig med ett gott skratt. Per-Martin däremot känns otäck. Det är lite psykopatvarning på honom. 

Min lillebror Micke ringde just och skällde på mig för att jag har börjat blogga. Som jag har berättat tidigare så hatar han hela grejen och han gjorde klart för mig att han aldrig någonsin kommer att läsa den. Han tycker att det är en stockholms-grej och jämför det med att dricka Caffe Latte vilket han aldrig skulle göra i hela sitt liv, just av den anledningen. För er som inte känner mina bröder så är de norrlänningar och har väldigt mycket fördomar om stockholmare. Jag drar dock inte alla över en kam så ta inte åt er ni andra som är från norrland, jag vet att flera av er dricker latte och ni läser ju min blogg! ; )

Måste berätta en rolig grej just om Mickes tjat om latten. Förut hade jag både socker och mjölk i mitt kaffe, vilket också störde min bror av någon anledning. 
"Vad skulle du göra om du satt ute på en stubbe i skogen och ville dricka kaffe? Skulle du ta med mjölk och socker då?" frågade Micke irriterat. 
Då börjar min pappa skratta och säger:
"Men för helvete, A sitter inte på nån stubbe ute i skogen. Hon sitter på ett fik i Stockholm och dricker en latte".
Så var det med den saken.

Ikväll blir det vin igen. Ska träffa min barndomskompis Sydde för första gången på fyra år och surra gamla minnen. Blir superkul att se honom och höra vad som har hänt i hans liv!  Så om jag är trist i mina inlägg i morgon och skriver som en kratta så beror det på att jag har blivit för gammal för att orka dricka alkohol två dagar på raken. 

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Fröet

haha...rolig blogg föresten. Inte alltid man hittar sådana. Som norrläning känner jag igen mig lite i "stubben i skogen" snacket;)

2006-11-20 @ 10:42:11
URL: http://litenfro.blogg.se
Postat av: A

Kul att du gillar bloggen och att du hittat hit!

2006-11-20 @ 10:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0