Fingrarna i gottepåsen

I går hittade jag av en slump en blogg som en av fröknarna på Kalles och Isabellas dagis skriver. Hon bloggar förstås mest om sitt privatliv, men också om sitt jobb. Hon berättar vilka barn hon älskar, vilka som är jobbiga, hur arbetskamraterna är och vad de gör. Hon nämner barnen vid förnamn. Mina barn är dock inte nämda någonstans ännu. 

Hon skvallrar också och berättar bland annat att den sexigaste pappan på förskolan är nybliven singel och jag som är så nyfiken håller nu på att försöka ta reda på vem han är. Jag har då inte sprungit på någon i korridorerna som jag tycker är het. Måste forska vidare i detta ämne. 

Jag har hur som helst meddelat mina mammakompisar på förskolan om denna blogg och nu läser vi den allihopa med stort intresse. Har ju kommit på att det här är en skitbra kanal att få reda på vad som händer på dagiset. Vad de gör och hur det är. Det känns lite som om jag knycker godis från någon annans godispåse. Fult men ändå jävligt gott och spännande.





Kommentarer
Postat av: KB

Hur hittade du hennes blogg? Hon får väl inte nämna barnens namn si så där??

2007-04-19 @ 14:04:03
Postat av: A

Hittade den på google. Nej, jag tror inte att hon får det. Men vi ska avvakta ett tag och se vad hon skriver. Man får ju veta ganska mycket av intresse.

2007-04-19 @ 14:05:46
Postat av: KB

Ni övervakar henne alltås :-)

2007-04-19 @ 14:08:01
Postat av: A

Ja exakt!! Hahaha!

2007-04-19 @ 14:08:16
Postat av: KB

Detektiv och polisgöra...
Tänk om hon gör detsamma med dig?? :-D

2007-04-19 @ 14:19:59
Postat av: A

Ja, hahahah, det skulle vara kul! När vi möts på dagis tittar vi konstigt på varandra! Hahaha!

2007-04-19 @ 14:20:58
Postat av: Erica

Men gud.. Googlade du på hennes namn eller vad? Fan vad sånt där e spännande... Vill oxå läsa :P
Använder hon barnens riktiga namn? i sådana fall kan hon bli fetanmäld för brott mot sekretessen... Allvarligt sånt där ju!

2007-04-19 @ 14:35:17
Postat av: Erica

Men gud.. Googlade du på hennes namn eller vad? Fan vad sånt där e spännande... Vill oxå läsa :P
Använder hon barnens riktiga namn? i sådana fall kan hon bli fetanmäld för brott mot sekretessen... Allvarligt sånt där ju!

2007-04-19 @ 14:36:23
Postat av: KB

Ta det lugn nu E... Jösses vad du upprepar saker :-D

2007-04-19 @ 14:41:12
Postat av: Erica

haha.. ja tål att upprepas flera gånger det där :-D

2007-04-19 @ 14:54:26
Postat av: Erica

Ja men det tål att upprepas :-D

2007-04-19 @ 15:48:57
Postat av: Erica

Men va fan är det med denna jäkla blogg. Inget jag skriver kommer med första gången och sen kommer allt flera gånger... skitblogg!!

2007-04-19 @ 16:19:30
Postat av: Malin

tja!!!!
Hahahahah fan va roligt att läsa hennes blogg..... Hmmm ja vad säger man.. Kommer ju att bli lite roligare att fråga om helgen varit bra...
Ang. vilken pappa hon tycker är snyggast så tror jag mig veta vem... Kan egentligen bara va en, men jag visste då inte att dom hade separerat.. Kan ju iof. va nån på nån annan avd. men om det är en pappa som har barn inne hos oss så finns det bara en tänkbar kandidat som passar...
Testade att ringa dig tidigare idag, emn du jobbade säkert..

Imorgon är det STORA HEMSKA dagen... Elias ska sövas *fyyyy*

Jaja nu ska jag glo på tv!
Ha det gott så hörs vi!
Kram Malin

2007-04-19 @ 21:11:46
Postat av: A

Malin- jag såg att du ringde men jag jobbade så jag kunde inte svara. Hoppas det går bra för Elias i morgon!!! Tänker på er! Kram!

2007-04-19 @ 21:38:58
Postat av: Erica

Jag har varit med på operation när dom sätter rör i örat på barn. Röret är pyttelitet, det är en lätt operation och går fort!!

2007-04-19 @ 22:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0