Påsken närmar sig

Puh, har inte riktigt hittat in i rätt dygnsrytm ännu. Är svintrött men sover dåligt. Men jag glädjer mig åt att det är en tre dagars arbetsvecka följd av fem dagars ledighet. 

Har dock lite påskångest. Vi har aldrig tillbringat en påsk hemma utan vi brukar alltid åka upp till Luleå och äta mammas goda mat. Nu känner jag pressen på mig att fixa en ordentlig påskmiddag och pynta fast jag knappt äger ett endast påskpynt. Fick en påskkärring av Kattis och Lelle en gång som jag får ta och plocka fram nu. Och Ulrika måste ha läst mina tankar igår eftersom hon gav mig små ägg till att hänga i påskriset som försenad fördelsedagspresent. 

Hoppas att det fina vädret håller i sig till helgen så man kan vara ute med barnen. Känner att jag har mycket tid att ta igen med dem efter en vecka borta. Trodde att Isabella skulle ha hunnit utvecklas på den tiden, men konstigt nog är det på Kalle jag märker en förändring. Han har lärt sig säga bokstaven "R" och betonar den väldigt tydligt och stolt när han pratar. Han är också lite mammigare än vanligt och säger ofta att han saknade mig medan jag var borta. 






Kommentarer
Postat av: Erica

Man snart kommer ni ju upp..en månad går så fort. Tror att det bara är den äldre generationen som påskpyntar... ser ingen vits med att påskpynta när påsken bara är i 4 dar!!!

2007-04-02 @ 11:34:51
Postat av: Charina

Men, jag trodde ni skulle komma upp nu under påsken? Vad har jag fått det ifrån då..

2007-04-02 @ 12:36:22
Postat av: Charina

Erica - jo, äldre pyntar. Men har man barn måste man ju fram med kycklingarna. Har aldrig påskpyntat själv, men jag har svårt att tänka mig en påsk som barn utan pynt, alltså måste Selma få pynt hon med =)

2007-04-02 @ 12:38:06
Postat av: A

Ja precis så är det jag känner, att jag måste påskpynta så barnen får mysiga traditioner. Måste köpa på mig lite pynt bara. Och måla påskägg! Påsken är ju för barnens skull....

2007-04-02 @ 13:13:04
Postat av: Kattis

Ja visst känns det trist att inte åka upp. Detta är första påsken jag inte heller åker upp... får ta igen det när mamma och pappa kommer ner i mitten av maj - i sommar då jag kommer vara "hemma" i över en vecka!

2007-04-02 @ 14:44:46
URL: http://www.kattise.blogg.se
Postat av: Erica

jaja ok... för barnen då!!

2007-04-02 @ 14:52:17
Postat av: A

Hahaha! Men jag tycker att det är lite mysigt också, det är bara det att vi aldrig har pyntat tidigare eftersom vi aldrig har varit hemma....

2007-04-02 @ 15:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0