Service

Jag hade lite otur på flyget hem mellan Mexiko och Amsterdam. När det var drygt tre timmar kvar av resan blev jag yr, fick ont i magen och började må illa. Så de sista timmarna på planet tillbringade jag därmed på de äckliga små toaletterna på planet. Jag kräktes och hade diarre om vart annat.

Så fort jag trängde mig tillbaka till min plats i mitten av planet behövde jag gå på toa igen så därför bosatte jag mig utanför dem. Där fanns en av flygvärdinnornas stolar och jag frågade försiktigt om jag fick sitta och förklarade att jag mådde illa. Men fick ett surt nej. Flygvärdinnans jacka hängde faktiskt på stolen.

Jag frågade vidare om de kunde kolla om det fanns någon passagerare nära toan som kunde byta plats med mig. Men nej, det visste de att det inte fanns. När vi skulle landa bad jag att få sitta så länge som möjligt vid toaletterna. När säkerhetsbältesskylten tändes, 20 minuter innan, sa de att "nu måste du sätta dig." De skickade med mig en plastpåse ifall jag var tvungen att kräkas.

Eftersom vårt plan var försenat frågade vi flygvärdinnorna om vi skulle hinna med vårt anslutningsflyg till Arlanda. Hon tittade på biljetten och sa "Nej, det är kört.". Bara så.

Maten ombord på planet var rätt äcklig. Alkohol kostade, så på resan ned gjorde vi av med en del av reskassan trots att vi köpt reguljärbiljetter. Man hade ingen egen tv utan fick hyra en för 120 spänn med hörlurar med skitljud.

Flygbolaget heter Martinair om det är någon som är sugen på att flyga med dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0