Inte alltid lätt att säga rätt

Har shoppat höstkläder till barnen i dag, lite tröjor, fingervantar och mössor. Detta fick mig att tänka på Kalles och mitt samtal när vi gick till dagis i morse. Till saken hör att han har fått en ny höstjacka.

Jag: "Är det någon på dagis som har sagt att du har en fin jacka då?"

Kalle: "Bara fröknarna. Mina kompisar tycker att den är ful."

Jag, som inte alltid finner det bästa att säga till en fyraåring, funderar och svarar:

"Äsch, säg till dem att de inte kan någonting om mode".

Kalle svarade inte. Han funderar nog fortfarande på vad ordet mode betyder.

image165

Kalle och hans underbara kusin Mikaela.

Kommentarer
Postat av: KB

Kramgoa vänner :-)

2007-08-30 @ 19:10:27
Postat av: KB

Eller så tänkte Kalle att det är mamma som inte vet vad som är inne ;-) Måste gå i en ful jacka o bli retad.... stackars barn.

2007-08-30 @ 19:57:16
Postat av: KB

BLIGG::: BLIGG::: Det är freeedag!!!!!!!!!!
Nice!!!!!!!!

2007-08-31 @ 13:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0