Minnen från en gårdag

Kom hem vid tolv i natt efter en grym fest! Jag har hört att mitt tidigare jobbs fester är kända för att vara vilda. Men mina nya kollegor vet också hur man partar. Utan tvekan. Det blev dans till gamla godingar som Roxettes "The look" på högsta volym och en massa drinkar som Victor kallade Ludvikadrinkar. De var goda och mycket starka.

Jag och Paul körde sms-roulette och vi höll på bryta ihop av skratt. För den som inte vet vad det är så bestämmer någon vad man ska skriva i ett sms. Sen bläddrar man i telefonboken bland namnen och den det stannar på när den andra säger stopp måste man skicka sms:et till. Riktigt roligt och riktigt farligt beroende på vem som får meddelandet. Jag fick som tur var bara skicka till vänner. De kan man ju förklara för efteråt och skratta åt det. Finns ju vissa som man inte hade velat skulle ha fått meddelanden som: "Är det bara jag eller känner du likadant?". Paul fick skicka "Föredrar du tummen, handen eller armbågen" till sin mammas bästa väninna. Hahaha!

Det var en riktigt kul fest men vid tolv tackade jag för mig, först av alla för ovanlighetens skull. Jag skulle börja jobba klockan åtta i morse och ville inte vara helt död. Och faktiskt så har jag varit hyfsat pigg och glad. Det är först nu jag känner för att stupa i säng vilket jag också snart kommer att göra.

I morgon- kräftskiva på gården med Linda, Dan och Ulrika. Barnen ska sova hos farmor och farfar så vi får snapsa och grylla med kräftorna hur mycket vi vill och i lugn och ro. Ser inte fram emot det just nu, men i morgon är jag en ny människa med nya krafter.

Nedan: lite bilder från gårdagens härliga partaj!

image156

Jag och sköna Rebecka som har världens härligaste dialekt.

image157

Partyglada Erik, Anna och Paul.

image162

Rebecka släpper lös till "Dressed for success".

image161

Emma och Paul har närkontakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0