Passbekymmer

Finns det någonting jag verkligen avskyr så är det att man måste ha pass när man ska ut och resa. Varje gång jag har varit och rest har jag nämligen en förmåga att slarvigt slänga iväg passet, glad i hågen över att ha kommit hem. Jag tänker inte på att jag ska hitta det nästa gång jag ska på resande fot.

Nu är en sån gång- igen. Nu har jag börjat fundera på var mitt pass är eftersom vi ska till Grekland om drygt en månad och jag hittar det icke. Som vanligt kommer paniken smygande och jag letar ivrigare och ivrigare för varje dag närmare resan vi kommer. Men jag vet att jag alltid hittar det till sist. För det är ju här någonstans i bråten. Det är bara lite stressande att inte ha full koll på det.

En annan grej som gör mig stressad angående passen är att vi ännu inte gjort ett till Isabella. Har hört av många att det tar flera månader innan man får det och det är ju några månader för sent för oss. Men så gick jag in på polisens hemsida i dag och läste till min glädje att det brukar ta fem arbetsdagar om det inte är högsäsong. Får väl hoppas att det inte är det nu då. Vi bor några hundra meter från passexpeditionen så i morgon ska jag ta mig i kragen och knalla dit så vi har ett bekymmer mindre.


Kommentarer
Postat av: Malin

tja!!!
Jag gjorde ett nytt nu i sommras... Och det tog 5 arbetsdagar innan jag kunde hämta det.. Så det stämmer..
Suck... Håller på med inskolningen nu, vet inte vem som blir tröttast- jag eller Elias... Förmodligen jag...
Känns som om dagarna segar sig fram...
Upptäckte dessutom idag att lill-sparven är en riktig mamma-gris...
Ångrar mig nu att jag inte skolade in han när han var 1...
Sköt om dig!!
Kram Malin

2007-08-20 @ 20:07:54
Postat av: Maria

Hej vännen,
Glöm inte att både du och Pata måste fylla i en "Blankett för medgivande" om inte Pata med följer med till passexpeditionen. På blanketten måste även två vittnen skriva under att det är ni båda och inga andra som skrivit under medgivandet...
Bara så du vet lixom... ;)
Kramar Maria
(som precis fått Isac & Noah i säng 1 timme för sent...)

2007-08-20 @ 21:11:32
Postat av: Maria

Hihi... minnet är bra med kort, jag skulle ju ge dig genvägen till sidan där ni kan hämta blanketten...
http://www.polisen.se/inter/nodeid=4055&pageversion=1.jsp
Kramis M

2007-08-20 @ 21:13:19
Postat av: Kattis

Slarvmaja! ;-)
Håller tummarna att du hittar det snart så du slipper tänka på det - utan bara drömma dig bort till turkosblått vatten och sol! Kram!

2007-08-20 @ 22:01:27
URL: http://www.kattise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0