Alldeles underbart

Ska jobba i morgon, men kan erkänna att magen inte är helt stabil ännu. Den är uppsvälld och bubblig. Vet inte vad det beror på. Dessutom känner jag mig yr och svag. Kan bero på att jag inte ätit särskilt mycket de senaste dagarna förstås.

I dag har jag och barnen tagit en promenad till vår lilla livsmedelsaffär som ligger en kort bit från huset. Gick genom kvarteret och tittade på husen och människorna i området där vi planerar att bo i många år framöver. Det var riktigt mysigt! Och affären påminde mig mycket om min lilla affär i byn där jag är uppväxt. Med en gammal kassapparat, små trånga gångar, varor som är märkta med små gula prislappar. Men den här var mycket mindre. Dessutom ligger den vägg i vägg med en liten pizzeria vars pizzor vi prövade i lördags och som var mycket väl godkända!

Efter promenaden kände jag mig alldeles upprymd! Känner att detta verkligen är helt rätt! Inte för att jag tvekade innan, men att titta runt i området fick mig bara att bli ännu gladare!

Bröderna är här och det är förstås jättekul! Inte för att jag får se dem så mycket då de jobbar på dagarna och jag jobbar kväll torsdag och fredag. Men de korta stunder vi ses är guld! Ja, jag vet att jag är äckligt positiv nu, men just nu, förutom lite sjukdomar, så är livet alldeles, alldeles underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0