Är det inte det ena så är det det andra...

I går kväll var det Kalles tur att bli sjuk. Han kräktes just när jag skulle gå och sova och en vild diskussion uppstod mellan mig och Patrik. Ingen ville vara hemma. Jag har en viktig text att skriva och en julfest ikväll. Patrik hade ett viktigt möte i dag på förmiddagen. Till slut blev det en kompromiss. Patrik jobbar förmiddag och skjutsar in mig till jobbet så jag är där efter ett. Då hinner jag skriva och gå på julfest.

Kalle då. Ja, han kräktes konstigt nog bara en gång men klagade sen över att han hade ont i magen. På morgonen var han lös i magen men i övrigt är han pigg och glad. Han har ätit frukost och verkar frisk. Skönt eftersom han var väldigt orolig att han skulle missa luciatåget i morgon.

Det är en väldigt konstig magsjukdom som går runt. Isabella kräktes ju bara två gånger när hon var sjuk förra veckan. Och Josses son fick också en snabb variant. Smidigt med en magsjuka som bara varar en dag. Nu vill vi dock inte ha några fler sjukdomar. Inte innan fredag i alla fall. Det passar inte in med våra flyttplaner!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0