Lilla julafton

I dag har vi haft fullt upp. Först kom Patrik och Wiveka och barnen på besök och tittade på huset. Vi fick en jättefin inflyttningspresent i form av en vacker stor röd lykta.

Sedan kom Linda och Dan. Då hade vi lilla julafton och öppnade lite julklappar. Vi fick en fin bricka att lägga på armstödet på vår nya soffa som vi får i början av januari. Jättesnygg och precis vad jag hade gått och tänkt att jag ville köpa.
Patrik fick en fin tröja som tack för att han hjälpt dem renovera deras hus, Isabella fick tofflor och Kalle en sparbössa i form av en groda full med massa slantar i. Av oss fick de en stor drinkbok med recept och bilder på 1000 drinkar. Dan är nämligen drinkfantast och när Linda kan börja dricka igen (hon är gravid) så ska vi ta en rejäl drinkkväll hos dem!

Resten av dagen har vi packat upp fler kartonger och fixat i barnens sovrum. Nu har de sängar att sova i och jag har börjat göra lite mysigt där inne. I morgon ska vi nämligen inte hålla på med någonting som har med kartonger eller sånt att göra. Då ska vi rulla köttbullar, griljera skinkan och jag ska smita iväg till Väsbycentrum och köpa en julklapp till Patrik. Sedan ska vi ha uppesittarkväll. Ska spela Bingolotto, hör och häpna. Kalla det gärna svennigt. Själv hatar jag det ordet. Det töntigaste jag vet faktiskt. Vad är det för fel på att vara vanlig? Det är bara människor som försöker vara annorlunda än andra för att de tror att det är bättre som använder fåniga ord som svennebanan och liknande.

Nu väntar god vinglögg och en skön bastu på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0