Trist liv

Ledsen kära bloggläsare men just nu handlar mitt liv om att flyttpacka, jobba och sova. Inte särskilt roligt med andra ord. Men så fort vi har flyttat in och kommit i ordning lovar jag att skärpa mig.

I dag har vi visat upp lägenheten för två personer. De ser ju lägenheten med helt andra ögon än vi som har bott här i flera år. De gick omkring och sa att det var fräscht och fint. Konstigt. Själv tycker jag att den är sunkig som fan. De frågade oss om vad som är sämst med lägenheten och det enda jag kunde komma på var att det är svårt att få tvättider. Sen när de hade gått kom jag på att det sämsta är silverfiskarna som kryper fram i badrummet när lampan släcks. Och att man inte kan bada badkar eftersom golvbrunnen är så kass så vattnet inte rinner ned. Det kanske jag borde ha sagt. Å andra sidan vill vi ju ha in en hyresgäst snarast möjligt så det kanske inte var så dumt att jag inte kom på det just då.

I morgon är det julfest och klackarna i taket- igen! Ser fram emot det förstås, framförallt ser jag fram emot att äta årets första julbord! Som vanligt planerar jag att festa loss men när det kommer till kritan kommer jag att tänka alldeles för mycket på morgondagen, ta det lugnt och gå hem i tid. Jag orkar inte vara bakis och jobba längre. Rätt skönt att jag är så antar jag- men lite tråkigt.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hahaha... bra att du glömde silverfiskarna! (det är verkligen äckliga... hatar såna... och bra att du kom på det först efter att spekulanterna gått!!!
Håller tummarna att nån av dem tar lägenheten!
Ha så kul på julfesten och lycka till med flytten på fredag...
KRAM

2007-12-11 @ 22:52:51
Postat av: KB

Stackars människor som ska flytta in till silverfiskarna!! JAg skulle bli skitsur om det visade sig att det fanns äckeldjur när jag flyttar in. Golvbrunnen felanm ni ju till fstighetsägaren, det går ju att åtgärda. Det är därför silverfiskarna är där...

2007-12-12 @ 11:56:37
Postat av: A

Nej Kattiz. Silverfiskarna är där för att det är ett gammalt hus. Det beror inte på golvbrunnen. Silverfiskarna kommer du aldrig att bli av med. De har alla som bor i det här huset, de håller till i avloppet.

2007-12-12 @ 12:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0