Första dagen...

...på dagis för Isabella och jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den. I dag och två dagar framåt ska hon bara vara där en timme om dagen och hon fick inte träffa de andra barnen utan det var bara en fröken och jag och hon där. Isabella for runt som en virvelvind och tittade på alla saker, rev ut ur lådor och skåp och när fröken tog fram frukt och frågade henne om hon ville ha kom hon direkt och satte sig i hennes knä, vilket fröken blev förvånad över. Isabella gick iväg själv och tittade i olika rum och brydde sig inte alls om mig.

Med anledning av detta, att hon är så nyfiken och social, så känns det lite utdraget med en timme i tre dagar. Först på torsdag ska jag få gå ifrån och då endast i tio minuter. Jag hoppas vi kan göra det momentet redan på onsdag. Isabella är ju van att vara hos andra, vi har lämnat henne och Kalle hos barnvakt över natten flera gånger, vilket fröken också märkte, så jag tror nog att det kommer att skyndas på lite.

Det var tur att jag är mammaledig idag, annars hade jag fått en karensdag. Igår kväll var jag riktigt dålig, febrig och hostig. Idag är det bättre, ingen feber men ordentligt förkyld. Jag som planerade att träna mycket de här veckorna hemma. Men vis av erfarenhet vet jag ju att det sällan blir som man tänkt sig.

Har sovit i två timmar med Isabella nu på eftermiddagen. Orkade inte göra så mycket annat. Nu ska vi gå och hämta Kalle på dagis.

Kommentarer
Postat av: KB

Vad härligt att det gått bra! Har tänkt på er idag :-)

Krama stumpan från mig!!

2007-02-12 @ 15:14:26
Postat av: Kattis

Jag visste att det skulle gå bra för henne! Jag är också superförkyld... snuvig och nyser som bara den. Ögonen är rädkantade och rinniga. Blev det plötsligt vid 10-tiden i dag! Hade också tänkt träna massor i veckan. mensom du säger - det blir aldrig aldrig som man tänkt sig!
Kram & krya på dig vännen!

2007-02-12 @ 15:56:47
Postat av: A

Kattis- Hoppas att det inte var jag som smittade dig i lördags. Jag var ju lite snuvig då! Sorry i så fall! Krya på dig du också!

2007-02-12 @ 17:32:40
Postat av: Kattis

Mår lite bättre i dag - kranen (näsan) har slutat rinna och jag känner mig piggare. Inte ditt fel! Hoppas du också du mår bättre! KRAM

2007-02-13 @ 08:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0