Vardagsmat

Som ni kanske vet vid det här laget har jag dille på snabb och god vardagsmat. Här kommer ett av mina favoritrecept under den kategorin.

Lax med fetaosttäcke

Du behöver:

Potatis
Styckfryst lax
Fetaost
Soltorkade tomater
Creme fraiche

1. Börja koka potatis
2. Lägg styckfryst tinad lax i en ugnssäker form.
3. Smula sönder fetaosten och blanda med creme fraichen.
4. Häll bort oljan från de soltorkade tomaterna, strimla dem och blanda ned i oströran.
5. Häll "geggan" över laxen och sätt in den i ugnen. 175 grader, ca 20 minuter.

Det är enkelt, riktigt gott och sköter sig själv i ugnen!


Kommentarer
Postat av: Charina

Oj vad det lätt gott. Älskar lax, feta ost och creme fraiche så vad kan bli fel liksom..
Är ju ingen matlagare egentligen men det lät nästan som om det enda jag skulle kunna göra fel är att bränna den..

2007-02-27 @ 20:46:09
Postat av: A

Ja den är enkel att göra! Testa, du kommer att älska den- och Selma också!

2007-02-27 @ 21:27:17
Postat av: Erica

Om Micke läser det där om soltorkade tomater lär du få en töntig kommentar om någonting som rör stockholmare. Ja, du vet ju hur han är!! *haha*

2007-02-28 @ 11:40:02
Postat av: A

Ja, det visste jag när jag skrev det. Det värsta är att det är han som är megatönten. Hur kan man tycka ngt så vanligt som soltorkade tomater är typiskt stockholmare?

2007-02-28 @ 11:59:07
Postat av: Erica

Jag vet inte... faktiskt! Å gott är det, även om jag inte använder det i mat alltför ofta... ska fan börja med det. Det lät så gott det där!

2007-02-28 @ 12:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0