Lite allt möjligt

Burr....har varit på jobb hela dagen och stått ute i flera timmar! Äntligen hemma och i värmen! Ska på föräldramöte ikväll och bråka med idioten Eva Kalles dagis. Patrik ska med också och jag hoppas att hon får sina fiskar varma!

På tal om Kalle. Ringde ju BVC om hans matvägran och bråk vid matbordet. Men som vanligt med BVC så är allt antingen normalt eller så blir det uppförstorat. Hon gav mig inga egentliga råd utan tyckte att vi skulle prata med någon på barnpsyk. Vi sa tack men nej tack. Vad fan, det är ju vanlig jävla trots. Jag ville bara höra lite tips och råd, inte dra med vår fullt normala kille till någon psykolog.

Nu har vi startat med vår nya metod. Kalle får ta mat själv vilket han tycker är jättespännande. Sen kommenterar inte vi hans ätande utan pratar om annat. Igår testade vi. Det var lugnt och skönt, men Kalle rörde inte maten. Sen ville han ha välling vid halv sju för att han var hungrig och då sa jag att han får vänta till halv åtta och att han ska tänka på det nästa gång han äter middag. Jag tror det blir bra så småningom. När han är 15 och äter oss ur huset längtar jag nog tillbaka till den här tiden då han bara petade i maten.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!
Berätta hur det gick på mötet på dagis!! Gick det bra?
Kram kram

2007-01-11 @ 08:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0