Måndagshat

Avskyr som sagt måndagar, men vem fan gör inte det? Varje måndagsmorgon när klockradion ringer vill jag inget hellre än att slå av den, vända mig om i sängen, dra täcket om mig och kramas med varma Kalle som ligger mellan mig och Patrik och snusar och bara somna om. Men så inser jag att jag måste upp och jag får tvinga mig själv att lämna den sköna varma sängen och gå upp i mörkret. Och då vill jag bara gråta. Som tur är blir jag pigg ganska snabbt och laddad för en ny arbetsvecka.

Har nedräkning tills Isabella ska börja dagis. Två veckor kvar och jag tycker att det ska bli så skönt att Patrik börjar jobba. Längtar efter pengar. Jag hatar att gå på föräldrapenning, att vända och vrida på slantarna. Och nu är det inte länge kvar innan det är över. Tack och lov! Fy faan vad jag ska shoppa när vi får dubbla löner igen!!!

Nya avsnitt av Saltön ikväll! Klockan åtta ska jag sitta bänkad framför tv:n för att se om fortsättningen är lika bra som den första delen! Enligt tidningarna blir det en besvikelse...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0