Blomvakt

Linda har bett mig vattna hennes blommor medan hon är på semester och det är ju väldigt modigt gjort. Då syftar jag på det faktum att jag faktiskt bara har plastblommor hemma. Jag får inte ens en sketen kaktus att överleva natten.

Men idag har jag gjort min plikt och vattnat Lindas krukväxter. Jag hoppas bara att jag kommer ihåg det på söndag också så har jag klarat av uppgiften. När Kattis bodde i stan var det hon som skötte det där. Linda vågade nog aldrig ge mig ansvaret och jag måste ju bevisa att jag kan. Jag klarar ju för sjutton av att få två ungar att överleva.

Min fight med Tele2 gick smidigare än väntat. Jag ringde dem med taggarna utåt. Beredd på att ta till det tunga artilleriet. Men det behövdes aldrig. De la sig platta på rygg, erkände att de hade gjort fel och strök viss del av räkningen. Nästan lite tråkigt lätt.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hahahaha!! Vi pratade om det där när Linda och Dan var hör. Och jag måste säga att det var Dan som blev lite orolig över sin örtträdgård när han hörde om att du inte hade en enda levande planta och att du faktiskt har plastpelargoner på balkongen! Han trodde inte det var så illa. Själv tror jag och Linda på dig! Du gör säkert att kanonjobb!! :-D

2007-07-24 @ 20:36:28
Postat av: Erica

Jag är starkt för plastblommor! Så smidigt även om jag nu har värsta blomprakten på vår balkong. Har typ aldrig vattnat dem, men antar att det regnat lagomnt mycket!!! :-)

2007-07-24 @ 23:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0