Så jävla kul

Utekväll igår och det var så fruktansvärt kul! En av mina roligaste kvällar på mycket mycket länge. Det värsta är bara att jag aldrig kommer att kunna återge det så ni förstår hur kul det var. Men jag ska försöka.

När jag kom hem från jobbet var jag grymt seg. Mådde nästan dåligt av trötthet och var inte sugen på fest för fem öre. Men efter en stark grogg med Red Bull och en dusch så mådde jag lite bättre. När jag dessutom tog hem vinsten i poker kändes det riktigt bra.

Vi åkte som sagt på Golden Hits och där gjorde vi något jag aldrig trodde att jag skulle göra offentligt. Vi sjöng karaoke i karaokebaren. Micke och Pata började med "The final countdown". Sen körde jag och Erica "Jag ljuger så bra"!. Vi var helt galna av adrenalinkicken efteråt över att vi faktiskt vågade!

Sedan intog vi dansgolvet. Och för den som inte vet det så är Golden Hits sveriges bästa nattklubb. De spelar i stort sett bara schlager och vi dansade non stop i flera timmar. Vi var blöta av svett när vi till sist gav upp och bestämde oss för att åka hem.

Hamnade på Mc Donalds där vi började fyllesnacka med några killar från Schweiz. Bjöd dem på deras första snus och lurade dem att Pata var ett svenskt golfproffs och att de bara skulle hälsa från honom när de gick in på Sturecompagniet så skulle de få gå före kön. Elakt, men grymt kul!

Tyskan inspirerade oss till att dumma oss i taxin på väg hem. Vi låtsades att vi var från Finland och det kanske inte låter så kul nu, men jag har sällan skrattat så mycket. Ingen av oss kan finska förutom några meningar och dem drog vi om och om igen. Taxichauffören fattade nada. Jag sa meningar som "Hej din gamle sheriff" och "Får inte övertäckas" fsat på finska då. Det är det enda jag kan säga. Micke satt och sa "Hyvää" (eller hur det nu stavas) och "Perkele". Vi dog av skratt när vi klev av taxin. Töntigt, men grymt kul!

I dag har vi varit på Gröna Lund men det var inte riktigt lika roligt eftersom det var en miljon turister där och man fick köa i en halvtimme för att åka en sak som tog två minuter.

Nu ska vi göra egen sushi och köra lite poker.

Kommentarer
Postat av: Jonny Wickman

MOI SINHA WANNA SERIFFI, ANA MIN OLE ROUKA SINHA VANNA KURPENPÄ hyvä joula ana lisa otta votta,
testa dem fraserna nästa gång ni testar finska
/Jonny

2007-07-14 @ 23:59:29
Postat av: Åsa

jag var också där! På Golden Hits alltså, jag tror jag har ett svagt minne av "jag ljuger så bra"... Hade också en fantastiskt rolig kväll! Hittade både dit och hit (till din blogg alltså) efter att ha blivit tipsad av ingen mindre än din svägerska! Mycket bra tips båda två!

2007-07-16 @ 19:38:56
URL: http://mammagris.spaces.live.com
Postat av: A

Åsa- Nu har jag pratat med Ulrika och fattat att du är en vän till henne. Bra att du hade kul, visst är det ett underbart roligt ställe!

2007-07-24 @ 12:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0