Lite av varje

Ja, det blev ju inte så tråkigt i alla fall. Fotbollen alltså. Skulle inte vilja vara den där danska supporten som attackerade domaren ikväll. Eller någonsin. Han kan ju inte visa sig offentligt i framtiden framöver utan att bli lynchad. Lite tråkigt sätt att vinna matchen på dock.

Har haft en mysig kväll med Linda och Dan. Käkat gott, surrat och skrattat. Spelat "Sista ordet" som vanligt. Det är ju såååå roligt.

Nu är det natti natti och imorgon väntar en dag med över 20 grader varmt. Pata ska vara på golfbanan så jag och barnen ska vara ute och njuta av solen själva. Kalle har dock förbjud på cykeln så det blir inget sånt.

I tisdags när vi åkte hem från dagis cyklade han iväg i full fart och vägrade stanna fast jag jag skrek efter honom att stanna flera gånger. Vi hade världens bråk och han fick sitta vid dörren när vi kom hem. Hans "skamvrå". Jag vill att ni som bor i mindre orter ska komma ihåg att vi bor i stadsmiljö och det är fullt med bilar hela vägen hem från dagis. Jag var så arg att jag ville gråta när jag kom hem. Hade någon eller något kommit ut på vägen där han cyklade hade han aldrig hunnit stanna och hade han ramlat hade han slagit ihjäl sig. Så fort körde han. Och han bara vägrar lyssna så det finns liksom inget annat alternativ än att låta cykeln stå tills han har lärt sig att lyssna.

Vi är på kollisionskurs jag och Kalle för tillfället. Han lyssnar bara på Patrik och det gör mig galen. Jag är övertygad om att det har att göra med att Pata är kille. Han har mörkare röst och inger mer respekt. När jag höjer rösten går den upp i falsett (eftersom det oftast är i situationer då jag blir rädd) och då bryr han sig inte lika mycket. "NEJ", det är det enda han säger. Vad jag än ber honom om.

Kommentarer
Postat av: Anonym

kolla in Ekstra Bladet(ekstrabladet.dk).... direkt efter matchen publicerade de en närbild på supporten och hade som rubrik: Känner du igen skurken?
I dagens Ekstra Bladet står att idioten bor i Sverige!!!
Oj, vad jobbigt med Kalle... är säkert trots och går över med tiden! (Hoppas det går över snabbt)

2007-06-03 @ 09:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0