Lyxproblem

Det nyttiga livet har fullkomligt exploderat i butikerna. I dag går det knappt att få tag på en "normal" pastasallad med vit pasta eller en vit fralla. Det har tillsatts bulgur, solrosfrön, nyttigt mjöl, fullkornspasta och allt vad det nu heter. Och det är ju positivt förstås men ibland blir jag lite galen på det.

Köper du en smörgås på ett café eller i en smörgåsbar så är den nästan alltid beströdd med hundra sorters frön. Och jag, som är av den åsikten att frön är för fåglar, skulle tycka det vore bra om det fanns åtminstone ett alternativ till detta. 

Men det som främst driver mig till vansinne är att det inte är smör på smörgåsen längre. Och om de mot all förmodan har satt på smör så har de på sin höjd nuddat med smörkniven på mackan. Är det för mycket begärt att få ordentligt med bregott på smörgåsen på morgonen? Nej, det tycker jag inte. 

Ska det vara så här? Ska jag vara tvungen att själv smöra mina färdigköpta smörgåsar? Det är ju förjävligt. 

Kommentarer
Postat av: Erica

Mera extrasaltat bregott åt folket!!!!

2007-06-14 @ 11:20:22
Postat av: A

Tack!!!!!!!!

2007-06-14 @ 11:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0