Eftersnack

Ja då var Melodifestivalscirkusen över. Känns trist. Men nu får jag se fram emot den stora finalen i Finland i maj istället. Det kommer nog att gå lysande för The Ark.

Om jag skulle ta och sammanfatta gårdagen då:

1. Rätt låt vann!

2. Jag vann inte tipset på jobbet. Hade spelat på The Ark, Måns och Andreas, men Måns fick ju som bekant nöja sig med en tredjeplacering.

3. Det är anmärkningsvärt att Marie Lindberg inte fick mer än fyra poäng av jurygrupperna.

4. Jag blev förvånad över att Sebastian inte fick mer stöd av svenska folket.

5. Synd att startfältets bästa ballad med Sonja Aldén inte kom högre upp.

6. Att Tommy Nilsson skulle komma allra sist var väntat.

7. Att Anna Book kom näst sist fick mig att bli lika lycklig som jag var över att The Ark tog hem segern!

8. Tyckte att Sara Dawn Finer fick lite väl mycket poäng.

9. Det har aldrig varit så många bra låtar i en final och aldrig en sån bra programledare.

10. Marie Lindbergs låt var en av startfältets bästa och den kommer, eller har redan blivit, en stor hit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0