Mitt liv i 2:or och 7:or

Snodde en utmaning av Kerran. Man ska titta på sitt liv genom 2:or och 7:or. Alltså årtal som slutar på de siffrorna. Då kör vi:

1982: Jag är sex år gammal och går på lekis på Björkskatan. Kommer ihåg en del, min "fröken" Peter som var rolig och min bästis Jessica som skulle sova över hos mig, men ångrade sig på kvällen så hennes mamma fick komma och hämta henne. Mormor som bodde nära hämtade mig ofta. En lycklig tid.

1987: Jag är 11 år och kär i flera stycken samtidigt. Min bror Daniel hade börjat högstadiet och jag var mest förtjust i hans kompisar som jag tyckte var så coola. Lekte häst på rasterna och tyckte livet var bekymmersfritt!

1992: Jag är 16 år och mitt enda intresse är pojkar. Livet är inte lika bekymmersfritt längre på grund av de typiska tonårstankarna, duger jag, är jag ful, vill han ha mig?. Gick ut nian och började gymnasiet på Hermelinskolan vilket var fantastiskt roligt. Är kär i Andreas som jag också blir tillsammans med senare under året.

1997: Jag är 21 år och flyttar till Stockholm och börjar på folkhögskola där jag pluggar till journalist. Har ett distansförhållande med Jonas. Träffar min bästa vän Linda och mitt nya liv startar. Livet leker och framtiden ligger för mina fötter.

2002: Är 26 år och jobbar mycket. Har precis flyttat till Solna med Patrik och blir gravid med Kalle i slutet av sommaren. Ett nytt kapitel i mitt liv startar. Det känns som om jag blev vuxen det här året.

2007: Har fyllt 31 år. Isabella börjar dagis. I övrigt har jag inte så mycket att säga, året har just börjat.

Kommentarer
Postat av: Erica

Men år 1977 då? Men då var väl du bara 1 år gammal och kommer inte ihåg så mycket!!=)

2007-03-21 @ 14:13:04
Postat av: A

Ja, det borde jag ha tagit med. Det kommer här:
1977- var ett år gammal och förpestade väl mest livet för min storebror. Minns ingenting, men jag hade säkert kul!

2007-03-21 @ 14:15:03
Postat av: Erica

Hahaaa

2007-03-21 @ 15:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0