Morr!

Vilket dåligt humör jag blev på när jag åkte till jobbet. Och som vanligt är det SL, Stockholms lokaltrafik, som är roten till det onda. Han som körde tunnelbanan verkar nyss ha hittat bromsen och tyckte nog att det var ooootroligt kul att trycka på den. Men för oss som stod i vagnen och inte hade något att hålla i var det inte lika roligt. 

När jag klev av, på slutstationen, såg jag han som körde kliva ur förarhytten och jag hade god lust att stega fram till honom och ge honom en rejäl utskällning. Men jag vågade inte. Jag som är så frispråkig och gärna säger vad jag tycker i alla andra situationer, blir en riktigt chicken i de tillfällena som det verkligen skulle sitta bra med en bitsk kommentar. Jag är avundsjuk på människor som hittar de rätta orden i såna situationer och som vågar fräsa ifrån. Jag är lite för tyst och svensk, men det är något jag verkligen ska jobba på. 

Sen har det väl aldrig varit så många som nyst och hostat i en och samma tunnelbanevagn som i morse. Jag fick nästan panik eftersom det sista jag vill nu, en dag innan jag ska åka bort, är att bli sjuk. Jag stod helt sonika och andades i min halsduk och försökte hålla andan, medan ilskan över att föraren bromsade hela tiden kokade ut genom öronen på mig. Jag såg förmodligen ut som en mentalpatient. 


Kommentarer
Postat av: Erica

Hahahaa... har en bild av dig på näthinnan om hur du står där och kokar i tunnelbanevagnen.. *asg*

2007-03-23 @ 09:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0