Skitigt

Kom till dagis klockan fem, supertrött och stressad, och fann två extremt skitiga ungar. Isabella var alldeles sandig i ansiktet och kläderna de bar ska vi bara inte prata om. De var geggiga, leriga, sandiga och blöta. Hela hallen är full med sand nu, kläderna hänger på tork och barnen åkte raka vägen i duschen. Vilken härlig årstid det är nu när snön är på väg bort och det duggregnar. Not!

Dessutom har de det jättejobbigt på dagis nu med Isabella då det är vattenpölar överallt. Hon kastar sig gärna i dem och ramlar ofta och det är livsfarligt ifall hon hamnar med ansiktet nedåt och drar in vatten. Usch, vill inte ens tänka tanken. Hoppas den här perioden blir kort och att det snart blir torrt och varmt och vår.

Schlagerfest på jobbet imorgon. Vi blir typ 40 stycken som ska tippa vem som vinner på lördag, dansa till schlagers och parta natten lång. Men det där med natten lång känns avlägset för min del. Jag misstänker att jag kommer att dra hem tidigt. Är det någon som tror på mig?

Kommentarer
Postat av: Kattis

Inte jag! ;-)

2007-03-08 @ 20:09:25
Postat av: Charina

Det brukar ju tyvärr vara så att när man väl är på plats har man så roligt att man inte vill gå hem tidigt. Sedan får man betala dyrt för det dagen efter.

2007-03-08 @ 20:32:32
Postat av: Kattis

Nu har jag startat en egen blogg... kattise.blogg.se
KRAM!!

2007-03-09 @ 09:57:27
Postat av: A

Kul! Har lagt till den på länkar! Kram!

2007-03-09 @ 10:12:43
Postat av: KB

Viiiiizzzzzzzzzzzzt!! Hem o sova

2007-03-09 @ 10:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0