Vilken kväll!

Jag och ett femtiotal andra journalister och fotografer stod länge och väntade på att Mr Grant skulle dyka upp på biografen och jag var så nervös att jag inte skulle få ta en bild tillsammans med honom. Hela jobbet jag skulle göra hängde på det. Och hans ansvariga på filmbolaget sa att hon inte kunde lova att jag skulle få ta bilden eftersom hon inte visste vilket humör filmstjärnan var på.

Men när han väl dök upp, efter en halvtimme, så var han strålande glad. När jag frågade om det var okej att ställa upp på bild tillsammans med mig svarade han "Yes sure darling, come over here" och vinkade fram mig på röda mattan. Och alla fotografer började plåta som galningar eftersom ingen hade en aning om vem jag var. Så där stod jag med armarna om Hugh Grant och glömde bort allt som man ska komma ihåg när man blir plåtad. Typ hålla in magen. Så när vi tittade på bilderna efter att Hugh förvunnit in i biosalongen såg jag ju för fan nästan gravid ut.

Det var bara vänta till Hugh hade presenterat filmen färdigt. Då högg jag tag i honom igen och bad att få ta några bilder till. Han ställde snällt upp, jag drog in magen och alla var nöjda.

Vid det här laget var biosalongen knökfull och jag och Linda, som hade druckit två glas vin, kände inte för att sitta i en trappa och titta på filmen. Istället drog vi till Undici där det var invigningsfest för Melodifestivalen. Alla finalister var där och partade, de spelade bara schlagermusik och vi dansade och hade skitkul. Jag spillde ut lite av min drink på Sonja Aldén vilket var lite pinsamt. Men efter att ha bett om ursäkt och efter att ha berättat att jag funderar på att ha hennes låt i kyrkan på mitt och Patas bröllop förlät hon mig. Men jag fick också lova att ringa och rösta tio gånger på hennes låt på lördag.

Vid halv ett gav jag och Linda upp och åkte hem efter en riktigt rolig kväll. I dag har jag huvudvärk, är trött som en gnu och skriver som en kratta, men det var det värt. Alla gånger!



Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahaha! Drog du in kinderna som Lotta lärt dig då? Ja dra in magen är ju ett måste bå bild - men inte för dig som tränat så bra och är så snygg! ;-)
Låter som om du och Linda haft en toppenkväll!
Nu ska jag och Lelle till Helsingör ... är ledig i dag, i morgon och på lördag. Nice!
Kram!!

2007-03-08 @ 09:27:25
Postat av: Kattis

Men va fan vad mitt namn börjat falla bort... kanske för att jag inte kryssat i rutan "kom ihåg mig"... hmm...

2007-03-08 @ 09:28:09
Postat av: KB

haha... då kommer du vara på löpisen att du är hans nya älskarinna. Du vet ju hur journalister vrider o vänder på allt ;-)

2007-03-08 @ 11:23:31
Postat av: Erica

WOW... men jag läste på aftonbladet att han hade uttalat sig om att han tycker svenskar är och ser konstiga ut *haha*

2007-03-08 @ 11:37:25
Postat av: Charina

Nå, vad sa han? Kommer han nu då? Du glömde väl inte att fråga?????

2007-03-08 @ 11:50:17
Postat av: A

Kattis- Japp jag drog in kinderna, så klart! Haha!
KB- Ja, de är inte kloka de där journalisterna.Hyenor!
Erica- Jag hörde när han sa det och det var innan han träffade mig!
Charina- Jag hann inte säga något alls, vi tog bara bilden och jag tackade. Thats it. Du får nog inget besök av Hugh tyvärr. Men eftersom jag är hans nya älskarinna kanske jag kan övertala honom...

2007-03-08 @ 12:09:59
Postat av: Erica

Givetvis förstod jag ju det!!! =)

2007-03-08 @ 12:17:08
Postat av: Charina

Vad? Fick DU tunghäfta? Något måste du väl ha hunnit kläcka ur dig? Ja, du kan väl försöka..

2007-03-08 @ 12:37:05
Postat av: A

Charina- Nej ingen tunghäfta. Det fanns ingen tid bara. Han hade bråttom....: (

2007-03-08 @ 14:22:34
Postat av: KB

Han gillar prostituerade och att bli av*ugen i bilen *skratt*
Var det du A??

2007-03-08 @ 15:17:09
Postat av: KB

Han gillar prostituerade och att bli av*ugen i bilen *skratt*
Var det du A??

2007-03-08 @ 15:17:14
Postat av: A

Nope, jag fanns inte i hans liv då....

2007-03-08 @ 15:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0