Aj aj

Igår när vi hämtade barnen hos Patriks föräldrar hände en liten olycka. När jag skulle stänga bildörren efter att ha spänt fast Kalle i baksätet hamnade mitt långfinger på högerhanden emellan. Jag smällde igen och såg med skräck i blicken att fingret satt fast. Jag öppnade snabbt dörren igen och då kom värken. Satan i gatan. Jag grät floder medan Patriks pappa kylde mitt finger i flera minuter för att minska svullnaden.

Blek och med fingret i papper åkte vi till slut hem och när vi var nästan hemma i Solna släppte chocken. Jag blev yr och jätteillamående och ville kräkas. Patrik fick nästan panik eftersom vi var mitt på motorvägen och jag inte hade någonstans att spy. "Titta på vägen", "Andas", "Skärp dig" satt han och sa. Jag tömde min handväska på dess innehåll och var beredd att offra den. Som tur var klarade jag mig ända hem och när jag fick lite frisk luft började jag känna mig bättre. 

I dag är fingret tjockt som en korv och stelt. Och jag kan inte använda det på grund av smärtan så det blir till att skriva med pekfingervalsen idag. Men det sitter ju i alla fall kvar på handen.

Kommentarer
Postat av: KB

AJJJ!!!! Stackars dig, fy fan vad ONT!!

2007-05-07 @ 10:41:23
Postat av: Charina

Stackare, sätt in bild så tycker vi ännu mer synd om dig.

2007-05-07 @ 14:57:31
Postat av: A

Charina- Det syns inte på bild. Fingret är "bara" svullet och man ser att det är blod under huden som ligger ytligt. Går inte att illustrera. Sorry, men du får tycka synd om mig i alla fall...

2007-05-07 @ 15:37:45
URL: http://norrtjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0