Eftersnack

Vilken besvikelse igår. Vi skickade ett av de bästa numren vi skickat på länge och så slutar det med kvalplats. Och ärligt talat hade det nog inte spelat någon roll om vi skickat Måns, Sarah Dawn Finer eller Andreas Johnson istället. Det handlar inte längre om vilken låt eller artist man skickar utan om hur många grannländer man har. Och vi har ju inte så många.

Norge, Danmark, Island och Finland. Det var där vi fick våra höga poäng i går om jag inte minns fel. Det talar ju för sig själv. De östeuropeiska länderna har tagit patent på tävlingen och så lär det förbli om det inte röstningsystemet ses över och förändras. Jag tror att vi ska vara glada om vi lyckas komma till final nästa år för även där talade årets resultat sitt tydliga språk.

Hörde vinnarlåten på datorn idag och den lät bättre än vad den gjorde igår. Men det kanske var för att jag inte såg uppträdandet. Hur som helst känns det som att hon förtjänade att vinna. The Ark förtjänade dock INTE en 18:e plats.


Kommentarer
Postat av: Erica

Jag håller fullständigt med dig i vad du skriver!

2007-05-14 @ 13:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0