Fy bubblan

Fy fan. Ikväll ska jag ju ut och roa mig och vill vara pigg och glad. Men naturligtvis orsakade lunchen jag åt igår en rejäl förgiftning i min kropp. Kände redan när jag kom hem från jobbet igår hur magen var i uppror. Tarmarna åkte runt och jag var uppsvälld. Åt ingen middag eftersom jag kände mig illamåeende. 

Några timmar senare kom Kattis in genom dörren, nyss influgen från Helsingborg. Glad i hågen och med en vinflarra i högsta hugg. Jag försökte koppla bort min konstiga mage och vi slog oss ned i soffan och babblade och delade på rödvinet. Men det kanske inte var sådär jättebra för magen. Med snus till dessutom.

En timme efter jag lagt mig sa kroppen stopp. Det som är i magen måste ut. Nu! Magen stod rakt ut, som en uppblåst ballong och det lät som en tondöv padda satt och sjöng därinne. Jag stoppade fingrarna i halsen för att få ut fanskapet ur min kropp. Efteråt kändes det förstås mycket bättre, men då kom febern. Jag frös som en gnu och kände mig riktigt ynklig. 

Jag hade svåra funderingar på att sjukskriva mig i dag. Bara ligga hemma och sova, slappa med Kattis och ladda inför kvällen. Men min chef är fullt medveten om att vi ska ut ikväll så hon hade aldrig köpt förklaringen till min sjukdag. Så nu sitter jag här vid datorn. Slut i kroppen och försöker få i mig en smörgås och lite coca cola. Ska lämna en text, sen ska jag uppsöka vilorummet en stund. Det har jag fan förtjänat.

Kommentarer
Postat av: Erica

Men ojj. du och dina magproblem... Stackars, hoppas du kryar på dig snabbt!

2007-05-11 @ 09:52:32
Postat av: KB

Säjer ju att era magar har blivit förstöda av all bakterier ni har där nere :-D

2007-05-11 @ 10:39:05
Postat av: KB

När ska du avslöja!??

2007-05-11 @ 15:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0