Kärt barn har många namn

När vi pratade om att döpa Isabella till Isabella tvekade jag eftersom jag inte gillar smeknamn. Då döper jag hellre till smeknamnet direkt så man slipper det, som Kalle. Men jag resonerade som så att om vi envisas med att bara säga Isabella så kommer andra att säga det också.

Men hennes kompisar på dagis kan ju inte säga hennes krångliga namn utan kallar henne naturligtvis kort och gott för Bella. Och hennes kläder märker jag med Isa eftersom det är så långt att skriva hela namnet. Och hemma hos mormor och morfar i Luleå kallas hon för Kråkan av alla eftersom hon låter som en kråka när hon skriker eller då hon vill ha något. Hon kraxar liksom. Hon fick smeknamnet när hon var liten bebis och det hänger med.

Jag kommer nog att få ge efter på min bestämda åsikt om smeknamn för det verkar som om kärt barn har många namn.
image110

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Vilken är den bästa TV-Serien?
Du har väl röstat... :-)

2007-05-04 @ 12:47:07
URL: http://www.kempo.nu/TheGuide
Postat av: Anna

Vilken sötnos!

2007-05-04 @ 12:48:52
URL: http://skaninginorrland.blogg.se
Postat av: Anna

Trevligt att du kika tillbaks :)
Var i norr bodde du tidigare?

2007-05-04 @ 16:10:39
URL: http://skaninginorrland.blogg.se
Postat av: A

Anna- I Luleå...du bor i umeå va?

2007-05-04 @ 21:12:33
Postat av: Kattis

Åh så söt hon är!!!

2007-05-04 @ 21:17:11
Postat av: Malin

Gullunge!!!!
Mmm vet precis va du menar med smeknamn... Hatar "wille".... Blir nästan störd när folk säger det... Men som sagt, vad ska man göra...

2007-05-04 @ 22:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0