Sånt är livet

Måndagar tränar Pata innebandy efter jobbet vilket betyder att jag hämtar barnen på dagis och ger dem middag. Men det är verkligen ingen rolig kväll, måndagskvällen. Barnen är alltid supertrötta efter helgen. Ovana att stiga upp tidigt på morgonen och ovana att hålla igång åtta timmar i sträck som de gör på dagis.

Igår brakade helvetet lös redan när vi kom innanför dörren. Kalle började gråta för att han inte fick av sig galonbyxorna och sen var det igång. Efter att ha lugnat honom fick han sätta sig och titta på barn-tv medan jag lagade mat. Men när jag sedan skulle hämta honom och säga att maten var klar hade han naturligtvis somnat.

Kalle har ju världens sämsta humör när han blir väckt så det var med stor bävan jag började skaka liv i honom. Och det slutade med att hela middagen blev förstörd. Han skrek och grinade konstant, jag blev mer och mer irriterad över ljudnivån och till slut tappade till och med Isabella humöret. Hon slängde iväg en tallrik över hela bordet som välte omkull ett mjölkglas vilket resulterade i att jag tog bort hennes tallrik och hon blev skitarg och grät floder. Jag kunde inget annat göra än att skratta åt eländet.

Kalle satte sig framför Bolibompa och jag trodde att jag skulle få njuta av tystnaden lite. Men Isabella var trött och oaktsam och ramlade hela tiden och slog sig. Jag fick blåsa, trösta, sätta ned henne för att en minut senare blåsa på nästa ställe och torka nya tårar. När Pata sedan kom in genom dörren kvart över sex hade båda lugnat ned sig och han förstod ingenting när jag berättade om kaoset vi haft. Våra två änglar som var så glada och kom och mötte honom med goa kramar. Är det inte typiskt?

image115

Kommentarer
Postat av: Lelle

Vet i fan om jag vill har barn längre:-)
Ha det bra
Kram Lelle

2007-05-22 @ 15:30:40
URL: http://lellee.blogg.se
Postat av: Charina

Åhå vad jag känner igen det där. Särskilt det med goa barn som möter pappa i dörren på världens solskenshumör =/

2007-05-22 @ 15:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0