Saturday

Har haft en aktiv dag. Vi klev upp tidigt och var nere i centrum strax efter att det öppnat vid tio. Bytte sängkläderna på Hemtex och köpte några extra örngott på rean. Sen gick jag en sväng på H&M och köpte Isabellas första skärp och en liten picknickväska till barnen som var så himla söt.

Sen gick jag och barnen till parken och lekte men eftersom det blåste orkan blev det ett kort besök. Istället gick vi hem och bakade bullar. Det var första gången i mitt liv och de blev supergoda. Ska dock erkänna att det var med hjälp av en färdigmix som du bara blandar med vatten. Men fyllningen gör man ju själv och jag gjorde en chokladvariant som alla i familjen har gett tummen upp för.

Jag och Kalle hade förstås en fight också på vägen hem från parken som tog på krafterna. Jag kan bli så arg på honom att jag vill kasta sönder något. Som tur är går ilskan snabbt över och vi kramades senare och sa förlåt för att vi skrek åt varandra.

Pata har kommit hem efter en hård natt på sjön. Han ser inte fullt lika pigg ut som vi gjorde förra helgen. Han säger till och med att han druckit den mängd jag inte drack på vår kryssning. Nu ska jag laga god middag till honom. Det blir vitlöksrostad kulpotatis, grillad fläskfilé och den fruktansvärt goda vitlöksbearnaisen jag åt igår. Och i alla fall jag kommer att ta ett glas vin till maten. Patrik lär nog banga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0