Vad är det för fel på folk?

I går när jag åkte hem från jobbet satte jag mig ned på ett ledigt säte i t-banan. Bredvid mig satt en tjej i 20-års åldern med en jättestor handväska som bredde ut sig på halva mitt säte också. När jag slog mig ned gjorde hon inga ansatser till att flytta på handväskan så jag fick sitta på kanten. Jag försökte visa att väskan var i vägen genom att putta på den, men hon kunde inte bry sig mindre. Till sist tog jag försiktigt tag i väskan och bad henne flytta den vilket hon gjorde med en stor suck. 

I morse när jag skulle sätta mig satt det en ung tjej mitt emot med benen i kors. Hon tog upp allt benutrymme och skulle inte ens ha tänkt tanken på att sätta sig ordentligt så jag också rymdes. Men i dag var jag inte lika snäll och försiktig som igår. Jag plöjde fram som en ångvält med mina långa ben och tryckte hennes ben åt sidan. Men hon såg fortfarande helt oberörd ut. Hon tuggade vidare på sitt tuggummi som en dum idisslande kossa, med en blick lika tom som hennes hjärna. Jävla självupptagna arroganta pucko. 

Börjar jag bli gammal och bitter?


Kommentarer
Postat av: KB

*skratt* och åter *Skratt*
Dessa ungdomar!!!!!!!! Det var bättre förr.

2007-05-23 @ 09:36:06
Postat av: Kattis

Hahahahaha! Jag hade velat se detta!

2007-05-23 @ 09:42:36
Postat av: Erica

Tror du börjar bli gammal jag!!! *hohohaha*
När jag var typ 14 och åkte buss var min värsta grej att nån äldre skulle komma och sitta bredvid med... =)

2007-05-23 @ 10:31:13
Postat av: Maria

Ja, jag håller med du!!! Vad är det för fel på folk?? Som när man ska gå på bussen, om man inte kommer på först så får man nog inte åka med?? Det buffas och puttas och trängs...
Blähäää, tacka vet jag förr i tiden... ;)

2007-05-23 @ 10:41:51
Postat av: A

Ja, det är nog så att man börjar bli gammal! Fan att ungdomarna inte kan visa oss äldre respekt!!!

2007-05-23 @ 10:59:54
Postat av: Erica

Haha snart börjar du väl att kräva att ungdomarna ska tilltala dig för "ni" och inte "du".=)

2007-05-23 @ 12:41:04
Postat av: A

Ja men det är väl ändå en självklarhet??!!

2007-05-23 @ 12:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0