En låååång snodd lista

Om mig

Namn:
Anneli 
Smeknamn: Har inget nu. Kallades Anchi av min vän Sydde i skolan.
Födelsedag: 3 mars
Födelseort: Luleå
Ögonfärg: Bruna
Hårfärg: Brun
Pluggar/Jobbar: Jobbar, jobbar, jobbar
Familj: Patrik, mina barn, mamma, pappa, två bröder, mormor, två svägerskor, en svåger, svärmor, svärfar, fisken Disco
~

FAVORIT...

Färg:
Vitt och svart
Plats: Just nu mitt blivande hus
Land: Sverige och Thailand
Spel: Just nu Singstar schlager!
Drog: Alkohol och snus
Film: Blir aldrig less på Pulp Fiction
Djur: Hundar
Affär: IKEA
Serie: Greys anatomy och Prison Break
CD: Best of Frank Sinatra
Café: Går sällan på Café så jag säger det enda jag vet, Solo i Solna
Skor: Mina svarta skinnstövlar
Internetaktivitet: Bloggen, google och Facebook

BRUKAR DU...

Titta på dig själv i spegeln: Alltför ofta
Gnälla: Ja, när jag är trött, hungrig eller tycker synd om mig själv
Skrika: Ja när barnen eller Patrik inte lyssnar på vad jag säger
Sova: Ja, men inte så mycket som jag skulle vilja.
Ha ångest: Man har alltid ångest över något då man har barn.
Skada dig själv med flit: Aldrig.
Ta mediciner du inte borde ta: Tar en och annan alvedon i onödan ibland.
Vilja dö: Verkligen inte. Min stora skräck!
Drömma mardrömmar: Sällan.
Drömma sexdrömmar: Sällan.
Ta droger: Snus och alkohol är väl en drog?!
Försöka vara annorlunda: Ibland skulle jag vilja vara en sån där cool tjej med baggy kläder, lite sportig med tuff kort frisyr. Men jag är alldeles för lång och klassisk så jag misslyckas alltid.
Klä dig i svart: Ja, lite för ofta
Gå till kyrkan: Ja, men för sällan. Gillar att vara i kyrkan.
Gå i skolan: Nej
Ha sex: Definitivt
Ljuga: Nja, men en vit lögn då och då har aldrig skadat
Hata folk: Ja, det kan vara befriande att hata någon
Lita på folk: Beror på. Jag tror ofta gott om folk men gäller det något riktigt hemligt så är det väldigt få här i världen som får mitt förtroende.

NÄR...

Åt du senast: En pizza till middag 
Läste du en bok senast: Några veckor sedan.
Var du på konsert senast: Så länge sedan att jag inte minns.
Köpte du något senast: I går när jag shoppade kläder till barnen.
Svor du senast: Säkert inte många minuter sedan
Sjöng du senast: Med Kalle i morse på väg till dagis.
Klagade du senast: För några minuter sedan då jag och Josse diskuterade en viss person.
Är det sommar: Maj, juni, juli, augusti, september

VEM...

Saknar du:  Mina barn o Patrik, min familj i Luleå, mina döda hundar, mina vänner som bor långt borta
Vill du döda: Jag kan hata folk men att döda någon känns som att gå lite väl långt.
Rörde dig sist: Det var nog Kalle som kramade mig hej då i morse
Vill du slå: Många idioter. Män som misshandlar kvinnor och barn fysiskt och psykiskt, mördare, djurplågare, pedofiler, mobbare och vissa andra personer som jag inte tycker så bra om av andra anledningar. Men man ska ju inte slåss så jag låter bli.
Kysste dig sist: Patrik så klart!
Vill du kittla: Mina barn eller Patrik
Kramade du sist: Kalle
Vill du prata med: Med min mamma
Skrek du på sist: Patrik, Kalle eller Isabella...
Vill du vara som: Jag är nog nöjd med att vara som jag är.
Sårade dig sist: En vän som gick lite för långt
Vill du bli galet full med: Mina vänner
Gjorde dig riktigt glad senast: Mäklaren som meddelade att huset var vårt!
Fick du sms från senast: Linda som skrev om inredning
Ringde dig senast: Min faster Barbro

HAR DU...

För många vänner: lagomt många
Förföljelsemani: Nej
Tvångstankar: Några
Någon annan psykisk sjukdom: Nej det hoppas jag inte
Skadat någon: Känslomässigt- ja, fysiskt- ja om örfil räknas.
Färgat håret: Många gånger
Brutit några ben: Nej
Några piercings: Ja i öronen
Några tatueringar: Nej, vilket jag är glad för.
Egen dator: Delad med Pata
Gjort bort dig rejält: Hahaaha, ja det är jag duktig på!
Bra självförtroende: Ja inget problem med det.
Komplex: Ja det har väl alla.
Kysst någon: Japp
Haft sex: Jag har ju två barn
Sagt jag älskar dig till någon idag: Ja till mina barn
Bjudit ut någon: Ja
Varit kär: Är kär.
Blivit kär i någon på nätet: Nej
Dumpat någon: Ja
Blivit dumpad: En gång och det sved
Velat vara otrogen: Ja, låter kanske konstigt men det var i mina unga år.
Varit otrogen: Ja
Stulit någonting: Ja, ett par örhängen när jag var tonåring
Lämnat landet: På semester.
Rymt hemifrån: Aldrig
Tuttat eld på nåt: Nej
Gjort något olagligt: Ja.

HUR...

Går du: Höger ben framför vänster och sen tvärt om._
Svarar du i telefonen: Anneli
Fördriver du tiden: Surfar, äter, pratar i telefon, läser tidningar
Mycket pengar har du:  Jag överlever, men vill gärna ha mer.
Tjänar du pengar: Jag jobbar
Bäddar du sängen: Jag kliver upp ur sängen, ägnar inte sängen en blick förrän jag kryper ned i den på kvällen. Funkar skitbra!
Ofta diskar du: Fyller maskinen en gång om dagen
Ofta städar du: Plockar undan- varje dag, dammsuger- en gång i veckan.
Går det på jobbet: Tack bra.
Många stör du dig på: Många
Ofta träffar du din familj: De i Luleå- alltför sällan.
Mycket äter du: För mycket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0