Friska igen

Isabella är frisk och tillbaka på dagis och jag på jobbet. Men jag ska erkänna att jag har lite svårt att koncentrera mig på arbetet. Vill helst sitta och dagdrömma om huset och inflyttningen. Det är två veckor kvar till vi flyttar in och tre veckor kvar på Expressen. Sen börjar ett nytt kapitel i livet och det känns superspännande!

På dagis svamlar personalen om att Isabella har utslag. De har ringt mig någon gång och surrat om att hela ryggen är röd men sen när jag kommit dit syns inte ett spår av detta. I dag hade det hänt igen när de var ute och lekte och då fotograferade de fläckarna och visade mig när jag kom och hämtade. De började babbla om mul- och klövsjukan och tredagarsfeber och jag kände att de var helt kokko i bollen. Vaddå mul- och klövsjuka. Vad sägs om värme- eller köldutslag eller nått annat vanligt. Jag blir så less på deras överkänslighet!

På tal om sjukdomar så går det vinterkräksjukan på dagis och jag blir hysterisk nervös! Varje gång Kalle vänder sig på natten eller låter till så sätter jag mig upp och frågar hur han mår. Jag är stööörd!

Ikväll är det dags för säsongsavslutningen av "Greys Anatomy" och jag längtar asmycket! Ska lägga barnen vid sju, duscha och lägga mig i sängen med lite vaniljglass och njuta!


Kommentarer
Postat av: malin

hahahha... sorry om jag skrattar
men det e ju fan VÄRLDSKLASS på vårat dagis.....
Har det inte gått lite långt om dom fotograferar lite utslag, som dessutom verkar försvinna efter en liten stund...
Finns det verkligen inte annat att fördriva tiden med???
Sa nån på allvar att det skulle va mul- och klövsjukan???
M

2007-11-28 @ 21:45:30
Postat av: A

Jaaa, det är sant! Två stycken stod och föreslog att det kanske var mul- och klövsjukan. Och det har verkligen gått långt när de börjar fotografera utslag. Vad fan ska jag göra åt det? Hon har aldrig de där utslagen hemma ju vilket är väldigt konstigt! Sen kom nån och föreslog tredagarsfeber! Men lugna er nu! Hon har ju inte feber och utslagen försvinner ju efter ett tag. Muppar är vad de är! Hahaha!

2007-11-29 @ 07:15:27
Postat av: malin

hahahahah ja det är vad dom är...
Tycker att du ska ta och tala om för dom att det är inte konstigt att barnen har utslag eftersom dom får stå och dricka snuskvatten ur pölarna på gården.....

2007-11-29 @ 12:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0