Back on track

Hemma igen efter en fantastisk skön och härlig resa. Men jag ska erkänna att både jag och Patrik svor igår på att inte resa med barnen igen förrän de är tonåringar. Det är inte roligt att resa med två små barn, speciellt inte med en som måste sitta i knät på flyget och en som man ständigt får oroa sig för att han ska kräkas.

I det senare fallet syftade jag då på Kalle. Han han har lätt för att kräkas när han är trött och eftersom han under hemresan flera gånger grät och sa att han hade ont i magen blev den ett enda stort orosmoment över att han skulle börja må illa. Dessutom var även min mage i uppror så stackars Patrik fick sitta med kräkpåse åt Kalle i ena handen och Isabella på den andra armen. Som tur är glömmer man så småningom bort hur jobbigt det är att resa med barn och när vi minst anar det sitter vi och bokar en ny tripp.

För det är ju så att vår vecka på plats i Kreta överskuggar allt det jobbiga. Vi har ätit gott och massor (vågar inte ställa mig på en våg), druckit goda drinkar vid poolen och gott vin på kvällarna, badat tills vi blivit skrynkliga, solat, läst böcker, dansat grekisk dans, badat i havet som var fantastiskt varmt, åkt tåg runt Rethymnons gamla stad och tittat på dess sevärdheter och njutit av att bara vara. Ofta har vi inte vetat vad klockan varit och vi har fallit in i den grekiska rytmen.

Vi har sovit länge på morgonen, ätit lunch sent, sovit siesta och gått ut och ätit middag vid åtta. När vi kommit tillbaka till hotellet på kvällarna har barnen somnat som stockar och jag och Patrik har suttit på balkongen och druckit drinkar och pratat, spelat kort och alfapet. Mycket mysigt, välbehövligt och avslappnande.

Jag känner mig faktiskt som en ny människa. Känner mig rätt pigg och som vanligt när jag kommer hem från en resa uppskattar jag det jag har så otroligt mycket. Helt plötsligt älskar jag vår lägenhet, skulle inte sälja min säng för alla pengar i världen eftersom den är världens skönaste, tycker att svensk mat är allra godast osv.

Nedan kommer lite bilder. På den första dansar vi grekisk dans, jag och barnen. Vill se se fler bilder får ni allt gå med på Facebook. Där har jag lagt ut massor.

133335-179133335-178133335-177

133335-182133335-181133335-180

Kommentarer
Postat av: Kattis

Underbara bilder... ser ut som om ni haft det jättemysigt trots oro för kräk, en släng av magsjuka och annat. :-)
Men jag håller med dig - borta bra med hemma bäst!
Kram på er alla!

2007-10-08 @ 18:02:13
Postat av: KB

Gud så underbart!!

2007-10-09 @ 08:15:40
Postat av: Charina

Jag har också funderat lite över det där med att resa med barn. Jag skulle kunna tänka mig att åka med föräldrar/svärföräldrar och några fler par..syskon eller kompisar som också har barn. Då blir det nog smidigare..kanske. Just nu har jag inga direkta planer på att resa någonstans över huvudtaget =)
Det ser ut som om ni har haft hur mysigt som helst på bilderna.

2007-10-09 @ 21:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0