Lördagsrapport

Upp och hoppa! Solen strålar ute och klockan är över nio!

Nej, jag skojar bara. Jag är inte så pigg och hurtig ska ni veta. Jag är tvärtom en riktigt grinolle som blir irriterad på barnen för att de vaknar. Och då sover de ändå till minst åtta vilket är en lyx. Men det finns nog ingenting skönare än att få sova länge på helgerna och som tur är delar jag och Patrik upp så att en får sova lördag och en söndag. Idag är det, som ni förstår, jag som dragit nitlotten.

Men jag skulle visserligen ändå upp snart. Om en timme ska jag och Kalle åka på kalas på en inomhuslekplats i Bromma. Och eftersom Arvid också ska dit ska jag och Josse sitta och snacka i lugn och ro över en kopp kaffe medan ungarna härjar på egen hand. Blir väldigt trevligt.

Ikväll väntar sedan nästa kalas. Patrik fyllde år igår men vi firade inget speciellt här hemma. Han fick presenter förstås. En grillpanna av mig och teckningar från barnen. Och så festade vi till med sushi till middag. Men det stora firandet blir ikväll. Hans föräldrar , bror Jocke och syster Ulrika och hennes barn kommer hit. Det blir fullt hus men det är förstås bara roligt!


Kommentarer
Postat av: Charina

Livet med två barn kombinerat med sömn är lite knepigt. Ett som vaknar ca halv fem för att äta, när hon har ätit färdigt vid sju ungefär då vaknar nästa =) När börjar de synka ihop sig lite mer??

2007-10-14 @ 19:04:11
Postat av: A

Hmmm, jag är lite fel person att fråga för Isabella sov ju som en gris från dag ett. Jag har aldrig ens tyckt att det varit jobbigt att ha två barn. (det är sånt man egentligen inte ska säga högt till trötta nyblivna tvåbarnsmammor). Men Selma går väl på dagis? Kan du få någon sömn under de timmarna kanske?

2007-10-14 @ 19:24:29
Postat av: Charina

Erik är ju hemma så ett problem är det ju egentligen inte, vi sover om varandra - det är väl det enda. Den lilla sover och äter ju mest så hon märks väl direkt inte ännu, bara lite komiskt att den ena vaknar när den andra somnar. Det var dock värre när de vaknade de samtidigt på morgonen och Selma blev jätteledsen när det låg en bebis i vägen!! Livet börjar dock bli rätt hanterbart nu =)

2007-10-14 @ 20:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0