Nytt liv

Den här veckan jobbar jag kväll så jag har med andra ord ännu inte gått till jobbet. Är hemma och leker med barnen som jag snart ska lämna på dagis. Eftersom Patrik nu har börjat jobba i Uppsala kommer han inte att kunna hämta barnen på dagis förrän vid stängning, vid sex. Därför har jag kommit överens med dagischefen att jag får lämna Kalle och Isabella vid elva så de slipper gå så långa dagar de veckor jag jobbar kväll. Smidigt och bra för det dåliga samvetet.

Nu ska jag börja mitt nya liv. Har ni hört det förr? Ja, men sånt är livet. Man får ständigt göra nya försök att förändra saker och ting. Någon gång borde man lyckas. Från och med nu ska jag äta nyttigt och träna. När jag har lämnat barnen i dag åker jag raka vägen till gymmet och gör av med kalorier. Sen blir det en sallad på det och sedan jobbar jag till nio ikväll. Låter som en bra plan.

Tog förresten på mig mina jeans, som jag använder som måttstock för att se om jag gått upp i vikt eller inte, i dag och ta mig tusan om jag inte fick på mig dem. De kändes precis som innan jag åkte till Kreta. Jag har alltså inte helt skenat iväg trots min onyttiga vecka. Skönt!


Kommentarer
Postat av: Erica

Själv har man kommit i jeansen jag har haft längst bak i garderoben som jag bara fick upp t höfterna i början på sommaren. Känns bra faktiskt!!

2007-10-09 @ 22:21:26
URL: http://egirl.blogg.se
Postat av: KB

Fy fan... de pösiga jeansen har krymt för mig!! Måste ha tvätta dem i 90 grader!!!!!!! *grååååter* ;-)

2007-10-10 @ 13:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0