Shrek 3

Middagen igår var väldigt trevlig. Patriks mamma har legat på sjukhus länge efter ett fall från ett berg där hon skadade ryggen och det var kul att se henne så pass pigg som hon var igår. Hon drack något glas vin och pratade och skrattade. Patrik hade gjort en smarrig smörgåstårta och jag bakade en kaka till kaffet som blev totalt misslyckad. Vi fick äta smulor men det funkade det också. "Det är bara tråkigt om det är för perfekt", sa Ulrika och så skrattade vi bort fadäsen.

image183
I dag har jag och Josse bytt barn för en stund. Hon tog hand om Isabella medan jag tog med Arvid och Kalle på bio och såg "Shrek 3". Killarna ville ha stora drickor och en gigantisk popcorn till filmen. Sen hade de lite svårt att sitta stilla på sina rumpor och började då och då att tjafsa om vem som skulle hålla popcornlådan istället för att titta på filmen. Och jag måste erkänna att av oss tre så var det jag som skrattade mest. Filmen är nog lite för svår för ett par fyraåringar med myror i brallan. Men kul hade de och de pratar redan om vilken film de ska se nästa gång.

I morgon börjar en ny vecka då jag ska äta nyttigt och träna duktigt! Förra veckan höll jag mitt löfte och var i gymmet två gånger och åt både fettsnålt och lite kolhydrater. Jag känner att det gett resultat och jag planerar att fortsätta på samma linje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0