Lugna puckar

Det blev IKEA i dag som önskat och en uppfräschning i hallen. Fyra röda runda mattor och en röd lampa. Det blev riktigt snyggt och fräsch! Sen blev det lekplatsen som utlovat och en trevlig lugn middag med Linda och Dan.

Med lugn middag menar jag att det inte blev sent och inte så mycket alkohol. Lugnt är det ju sällan med en ettåring och en fyraåring vid matbordet. Jag och Pata är dock så vana att vi kopplar bort ljudet. Vi sållar. Linda och Dan, som ännu inte har några barn, är nog inte vid samma åsikt. I januari kommer deras första och då kommer de också att bli härdade.

Nu är det natti natti. Det är min tur att kliva upp med sötnosarna i mogonbitti. Men med tanke på att Kalle envisades med att vara uppe till halv tolv lär åtminstone han sova länge. Om jag har tur. Stumpan vaknar dock som vanligt vid åtta, men eftersom hon är en sömntuta somnar hon gärna om efter en timme uppe. Och ja, jag vet att åtta är en lyx för många. Men jag är också en sömntuta. Isabella släktar inte på någon oskyldig.

Här nedan är de nya inköpen! Röd matta och röd lampa.

image166
image167

Kommentarer
Postat av: Kattis

Skitsnyggt. Längtar tills jag får komma upp och se finhallen!

2007-09-02 @ 17:33:23
Postat av: Linda L

Men vi tycker ju för tusan inte att era barn är jobbiga! Det är snarare som en show som är svår att låta bli att titta på, medan ni däremot har förmågan att koppla bort. Isabella får gärna dansa för mig hur mycket hon vill! :)

2007-09-03 @ 11:34:41
Postat av: A

Det är klart jag vet att ni inte tycker barnen är jobbiga. Däremot kanske man inte kan beskriva middagen som lugn. haha.

2007-09-03 @ 13:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0