Bara skit

Hade lite av en otursdag i går.

När jag skulle åka hem från Arvids kalas med två barn och en stor IKEA-kasse med en bilbarnsstol i (fick ju skjuts av Linda in och var tvungen ta med mig stolen tillbaka) så var det plötsligt stopp på tågtrafiken. Det brann i Sollentuna och man var därför tvungen att ta ersättningsbuss mellan några tågstationer för att sedan kliva på tåget igen. Vid något gott mod klev jag av vid stationen där ersättningsbussarna skulle gå ifrån, men så fick jag syn på kön av folk som stod och väntade på bussarna.

image273
Här är ungefär en femtedel av kön.

Jag ställde mig sist i den oändliga kön men insåg rätt snabbt att det skulle ta flera timmar. Frågade om någon skulle till Väsby och fick med mig två damer som vi sedan delade taxi med. Det blev en dyr hemresa kan man lugnt påstå.

På eftermiddagen satt jag i solen och myste med ett glas rosévin och en inredningstidning medan barnen lekte. Men några timmar senare kände jag hur en förkylning knackade på dörren och innan kvällen var slut satt jag och frös och snörvlade i soffan. Trodde i det längsta att det var pollenallergi eftersom jag redan har svåra känningar. Men icke.

Jag är skitförkyld och har nu på eftermiddagen bara legat i soffan och sovit. Mår skit! Igen! Jag som aldrig brukar vara sjuk är det plötsligt två gånger på raken. Konstigt.

Nu kurerar jag mig. Vilar, dricker varmt te, käkar c-vitaminer och ska utmana ödet och basta ikväll för att se om det blir bättre (jag vet att det också kan gå åt andra hållet). Hoppas att jag kan jobba imorgon. Känns sådär att vara hemma då jag var sjuk förra veckan också...

image274

En bild på Isabella och hennes favorit Emmy. Hon blir alldeles till sig över att få ha en bebis i sin närhet. Det var dock mindre kul igår när Isabella drog upp min tröja och bet mig i bröstvårtan. Hon hade tittat då Linda ammade Emmy. Hahaha!

image275

Så här fina var trollen innan de åkte på Arvids maskerad-kalas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0