En riktigt tråkig vecka

Den här veckan har jag bävat för lite eftersom den är så ohyggligt tråkig. Jag är gräsänka eftersom Pata är på jobb i Göteborg vilket betyder att jag måste lämna och hämta och att barnen får maratonlånga dagar på dagis. Pengarna sinar i kassan så här innan löning så det är heller ingen idé att fundera på att muntra upp sig med vare sig shopping eller en middag ute med någon vän.

Det enda spännande den här veckan är väl att det ska vara varmt och soligt. Men på fredag när man går på helgledighet ska det regna. Inte ens det fick man se fram emot.

Men nu är jag lite överdrivet gnällig för förutom den här pissveckan så har jag ju egentligen massor att se fram emot! Om fem veckor drar vi till Turkiet och jag har just insett att det är dags att börja om jag ska gå ned nått kilo innan det är dags för bikini. Dessutom bor vi på all inclusive vilket betyder att jag kommer att frossa och svulla och festa och gå upp tio kilo på en vecka. Jag måste alltså komma i form nu för att det inte ska se alltför hemskt ut när vi åker därifrån.

Har gjort en fräsch och grymt god rätt till middag med kyckling och bulgur. Ska lägga ut receptet inom kort så kan ni testa. Det är nyttigt och riktigt riktigt smarrigt! Och jag gjorde så mycket att det räcker både till lunch och middag i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0