Miljöbov?? Nej- miljövänlig...

Jag har ju alltid sagt att jag är en miljöbov. Men så i dag fick jag syn på en lista i DN över 8 miljötips som gör en gladare. Och till min förvåning så prickade jag 7 av 8 rätt. Jag kanske inte är så värdelös som jag trodde. Hör bara:

1. Vattna blommor med regnvatten. Japp det gör jag. Har en stoooor tunna som samlar upp vatten som jag sen vattnar med.

2. Lämna kläder till insamlingar. Jajamän. Vill dock klaga på att insamlingarna är svåra att hitta.

3. Köp kläder och saker i second hand. Älskar att fynda så det är klart jag gör det, i alla fall ibland.

4. Handla varor från lokala tillverkare. Nej, här är jag inte med.

5. Cykla och gå istället för att ta bilen. Jag går hela tiden, nästan överallt utom då jag åker bil...haha. Men det är sällan.

6. Odla grönsaker själv. Är i färd med att odla tomater, sallad, dill, persilja, gräslök och morötter. Man kan näst intill kalla mig bonde.

7. Använd manuell gräsklippare. Oh yes!

8. Sänk inomhustemperaturen. Har inga element på- någonsin. Värmer huset med luftvärmepump och öppen spis.

Dessutom slänger vi aldrig papper utan eldar upp det, ska köpa miljöbil och sorterar grovsopor och glas i en miljöstation.

Alla dessa saker ovan gör att jag vägrar ha dåligt samvete för att jag inte sopsorterar övriga sopor, att jag hellre flyger än tar tåget, att jag skiter i ekologiskt och sånt krafs och att jag sköljer av målarpenslarna i tvättstugan och säkert en miljon andra saker.

Kommentarer
Postat av: Joakim Forsberg

Tvååring dödad av tåget, läs mer om det i min blogg!!

2008-04-23 @ 20:49:23
URL: http://joakimforsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0